تصرف معابر از سوی مغازه داران شرعا و قانونا اشکال دارد

در آستانه آغاز هفته معلولین ، نشستی با حضور امام جمعه ، فرماندار و مسئولین ادارات شهرستان میبد در بیت آیت الله اعرافی برگزار شد .

به گزارش میبدما به نقل از میبد ادینه؛ حضرت آیت الله اعرافی در این جلسه با تبریک هفته معلولان گفت : معلولیت در جامعه یکی از پدیده هایی است که همواره بوده و در آینده هم خواهد بود اما باید با روش های علمی و پیشگیری آمار آن را کاهش داد.
امام جمعه میبد با بیان اینکه یک سوم جامعه ما به نحوی معلول هستند ، بر تکریم این قشر در جامعه تاکید کرد و افزود : بخشی از این افراد جانبازان عزیزی هستند که به خاطر ما امروز نقص عضو شدند .
مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد : بخشی هم سالمندان و معولانی هستند که یا به خاطر مادرزادی و یا حوادث دچار نقص عضو هستند.
وی افزود : بسیاری از معلولان ، غیر از آنهایی که به لحاظ ذهنی معلول هستند ؛ دارای توانمندی های فروانی هستند که باید مورد توجه و احترام عموم جامعه باشند.
آیت الله اعرافی ، اشتغال و مسکن و تامین زیرساخت های شهر را از نیازهای واقعی معلولان عنوان کرد و گفت : یکی از نیازهای اصلی معلولان همین مناسب سازی شهر است تا بتوانند به راحتی در سطح شهر تردد و امور زندگی و بانکی خود را خودشان انجام دهند.
امام جمعه میبد با بیان اینکه در ده سال گذشته اقداماتی در زمینه مناسب سازی محیط در شهرستان آغاز شده است اما به حد مطلوب نرسیده است گفت : همه مسئولین ، موسسات خیریه و مردم باید تلاش کنند مناسب سازی در سطح شهر از جمله در اماکن عمومی ، بانک ها ، مساجد و دیگر محیط انجام شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، سد معبر را یکی دیگر از معضلات شهر خواند و گفت : اینکه مغازه داران معابر را تصرف کنند فرهنگ خوبی نیست و باید در این زمینه دستگاههای زیربط برخورد لازم را انجام و معابر را برای عبور و مرور مردم باز کنند چرا که این کار هم از لحاظ شرعی و هم قانونی اشکال دارد .