تصاویر/شهرداران تهران از میبد بازدید کردند

شهرداران استان تهران با هدف دست یافتن به سلسله موضوعات آموزشی در زمینه احیاء نمود بافتهای تاریخی از شهر تاریخی میبد بازدید کردند.

به گزارش میبدما معاون مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد روز چهارشنبه در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت : مهمترین هدف این بازدید در ارتباط با برنامه های آموزشی است که سازمان شهرداری ها و دهیاری های برای شهرداران کشور تعریف کرده است.
محمد حسن هدایی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ این سومین سفر شهرداران استان تهران به استان ها و شهرهای دیگر می باشد ، افزود : مکانیزه بودن ، پیاده محور و بهسازی بافت های تاریخی و قدیمی دراستان یزد از دلایلی بود که شهرداران تهران را ترغیب نمود تا به استان یزد سفر کنند.
وی برگزاری همایش هم اندیشی بین شهرداران تهران و شهرداران استان یزد با حضور معاونین امورعمرانی این دو استان را دلیل دیگر این سفر و بازدید عنوان نمود.
۳۶ شهردار از ۴۲ شهرداری استان تهران در بازدید از شهر میبد از شرکت تعاونی زیلو فافان و اماکن تاریخی نارین قلعه ، مجموعه شاه عباسی و بازارچه صنایع دستی میبد دیدن کردند و با دیگر صنایع دستی این شهرستان مانند کاربافی و سفال و سرامیک آشنا شدند.
بازدیدکنندگان ضمن تحسین فضای تاریخی وصنایع دستی میبد اشاره نمودند که متاسفانه با وجود اینکه ثبت جهانی زیلو اتفاق مهمی در کشور است ، به نظر می رسد آنطور که باید در اقصا نقاط کشور افراد زیادی از آن با خبر نشده اند و این امر به ضعف درعدم معرفی آثار ثبت شده در زمینه های فرهنگی، تاریخی و صنایع دستی این شهر بر می گردد.
آنها همچنین توجه بهتر به مبلمان شهرمیبد و المان گذاری متناسب با پیشینه این شهرستان را در راستای شناساندن آثار باستانی و صنایع دستی آن توصیه نمودند .
اردکان و یزد از دیگر شهرهای مورد بازدید شهرداران استان تهران بود.