یزد میزبان دو دوره مسابقات ملی جودو در آذرماه است

رئیس هیئت جودوی استان یزد گفت: یزد در آذرماه امسال میزبانی دو دوره مسابقات جودو قهرمانی کشور را بر عهده دارد.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، علی‌محمد عزیزی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به آمادگی استان یزد در رشته جودو اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته موفقیت‌های چشمگیری در ورزش جودوی استان یزد حاصل شده است.

وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین دلایل کسب این موفقیت‌ها، برگزاری مسابقات مختلف استانی و ملی جودو به میزبانی استان یزد و همچنین حضور خوب جودوکاران استان در رقابت‌های ملی و بین‌المللی بوده است.

رئیس هیئت جودو استان یزد به کسب عناوین مختلف قهرمانی ورزشکاران رشته جودوی استان یزد اشاره کرد و افزود: این موفقیت‌ها همه حاصل تلاش‌هایی است که در طول سال‌های گذشته توسط ورزشکاران، مربیان و هیئت جودوی استان یزد انجام شده است.

عزیزی تصریح کرد: توجه به استعدادیابی و تربیت ورزشکار در سنین نونهالی و نوجوانی یکی دیگر از مواردی است که سبب شده پایه‌های جودوی استان یزد تقویت شود و قطعا در آینده در جودوی استان یزد شاهد موفقیت‌ها و پیروزی‌های بسیار بیشتری هستیم.

وی با بیان اینکه جودو یکی از رشته های المپیاد استعدادیابی برترین‌های ورزشی است که به میزبانی یزد در حال برگزار می‌شود گفت: مسابقات جودو از پنجم تا هشتم آذرماه و به میزبانی هیئت جودوی استان یزد برگزار می‌شود.

رئیس هیئت جودوی استان یزد خاطرنشان کرد: مسابقات المپیاد استعدادیابی جودوی کشور که در ذیل استعدادیابی برترین‌های ورزشی کشور برگزار می‌شود، در دو بخش خواهران و برادران است.

عزیزی گفت: پس از پایان المپیاد در رشته جودو، استان یزد آماده میزبانی از مسابقات قهرمانی جوانان کشور در رشته جودو می‌شود که زمان برگزاری ان ۱۱ تا ۱۳ آذر است.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات هم ۵۰۰ نفر از سراسر استان یزد حضور دارند که ورزشکاران ۴۰۰ نفر از این افراد را تشکیل می‌دهند و در طول چهار روز به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.