کاهش نرخ تولد و ازدواج در میبد

رئیس ثبت احوال میبد گفت: در نیمه نخست سال جاری شاهد کاهش ۱۱ درصدی زاد و ولد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

به گزارش میبدما؛ حسن زارعی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص آمار واقعه ازدواج و طلاق در شهرستان بیان داشت: در نیمه نخست سال جاری ۳۰۶ مورد واقعه ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ در کاهش داشته است.

وی افزود: تا پایان شهریور ماه سال جاری ۴۳ مورد واقعه طلاق در شهرستان ثبت شده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میبد با اشاره به اینکه جمعیت شهرستان از مرز ۱۰۳ هزار نفر عبور کرده، اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ولادت‌های ثبت‌شده هزار و ۴۹ مورد که از این تعداد ۵۵۸ نوزاد پسر و ۴۹۱ نوزاد دختر بوده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی نرخ وفات در شهرستان ابراز داشت: تا پایان شهریورماه سال جاری ۱۹۸ مورد واقعه فوت در شهرستان میبد به ثبت رسیده است.

زارعی به صدور کارت ملی هوشمند و طرح تعویض شناسنامه اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور قریب به ۵۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر شده و ۴۰ هزار شناسنامه نیز تعویض شده است. شهروندان می توانند برای ثبت نام کارت هوشمند ملی در کوتاه ترین زمان ممکن به سامانه ncr.ir مراجعه کرده و برای ادامه روند به دفاتر پیشخوان شهرستان مراجعه کنند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میبد در پایان در خصوص اولویتهای نامگذاری نوزادان شهرستان اذعان داشت: در گروه پسران بیشترین فراوانی نام مربوط به اسامی امیرعلی، ابوالفضل، امیر عباس، حسین و علی و در گروه دختران نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، حلما و ریحانه اختصاص داشته است.