کاهش محسوس دمای هوا در استان یزد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد از کاهش محسوس دمای های استان همچنین بارش های پراکنده در ارتفاعات استان خبر داد.

به گزارش میبدما؛ محمدرضا شیرغلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جابجایی توده هوای سرد و پر فشار با توده هوای گرم در یزد اظهار داشت: شرایط جوی استان یزد به استقبال پاییز رفته و در روزهای گذشته نیز شاهد وزش باد همراه با گرد و غبار و طوفان بودیم.

وی با بیان اینکه استان یزد نیز تحت تأثیر موج ناپایداری که در مناطق شمالی کشور در حال فعالیت است دمای آن کاهش یافته ادامه داد: در استان یزد تا اواسط هفته جاری به ‌ویژه در ساعات بعد از ظهر شاهد افزایش ابر، وزش باد و رگبارهای پراکنده خواهیم بود.

شیرغلامی با بیان اینکه در هفته جاری نیز در ارتفاعات به ویژه در شمال و شمال غرب استان رگبارهای پراکنده خواهیم داشت اضافه کرد: در بعضی از ساعات وزش باد شدید در سطح استان پیش ‌بینی ‌شده است که در مناطق مستعد این وزش باد ممکن است گرد و خاک همراه داشته باشد.

وی با اعلام اینکه شاهد کاهش محسوس دمای هوا در هفته جاری هستیم تصریح کرد: بارش قابل ملاحظه ای در استان نخواهیم داشت اما امیدواریم در نیمه دوم سال بارش های استان نرمال و حتی فراتر از نرمال باشد.

شیرغلامی با بیان اینکه آب ‌و هوای پاییزی در استان حکم‌فرما خواهد شد افزود: از لحاظ دمایی به ‌واسطه نفوذ زبانه‌ های سرد و پرفشار از عرض ‌های شمالی کاهش قابل‌ ملاحظه پنج تا هشت درجه‌ای دما را در استان در پیش خواهیم داشت.

وی در خصوص پیش بینی دمای شهر یزد، عنوان کرد: دمای شهر یزد در گرم ترین ساعات ۲۶ و در شب با کاهش به ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد رسید.