برگزاری جشنواره مطبوعات یزد به صورت الکترونیک

دبیر اجرایی جشنواره منطقه ای مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری یزد گفت: جشنواره مطبوعات و پایگاه های خبری به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود.

به گزارش میبدما به نقل از مهر، سهیل شریعتمداری ظهر امروز در آیین رونمایی از پوستر و آغاز به کار چهارمین جشنواره منطقه ای مطبوعات محلی، پایگاه های خبری و خبرگزاری ها اظهار داشت: برگزاری جشنواره از تیرماه در هیات مدیره خانه مطبوعات یزد مطرح و مکاتبات و برنامه ریزی های آن دنبال شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با نام جایزه ویژه فرخی یزدی برگزار می شود ادامه داد: برای نخستین بار این جشنواره به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری یزد اضافه کرد: بر این اساس تمام آثار روی پرتالی که در معاونت مطبوعاتی وزارت کشور طراحی شده قرار خواهد گرفت و در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره که با همکاری نهادها و تشکل های تخصصی صنفی برگزار می شود را افزایش رقابت تاثیرگذار و رشد کیفی و محتوایی برشمرد و عنوان کرد: متقاضیان می توانند در رشته های سرمقاله و یادداشت، مقاله، عکس، طراحی و گرافیک، مصاحبه، گزارش، خبر، تیتر، طنز و بخش ویژه در این جشنواره شرکت کنند.

شریعتمداری با بیان اینکه بخش ویژه در ۸ محور برگزار می شود افزود: نقش شخصیت های یزد در شکل گیری انقلاب اسلامی، فرخی یزدی، اخلاق رسانه ای، روزنامه نگاری مسئولانه و عملگرا، مطبوعات و شهر جهانی، چالش های پیش روی جوانان، شهروند آگاه و شهر آباد، مصرف بهینه آب، رسانه و مسئولیت اجتماعی و ترویج ورزش از محورهای بخش ویژه است.

وی ادامه داد: آثار ارسالی طبق فراخوان باید در بازه زمانی فروردین ۹۶ تا آبان ۹۷ منتشر شده باشد و مهلت ارسال آثار نیز پایان آبانماه تعیین شده است.

دبیر اجرایی جشنواره با بیان اینکه هر متقاضی می تواند شش اثر ارسال کند تصریح کرد: در بخش ویژه بیش از سه اثر پذیرش نخواهد شد اما می توان سرمقاله، گزارش و یادداشت و مصاحبه را در بخش ویژه شرکت داد.

وی در خصوص داوری آثار نیز گفت: داوری آثار توسط دفتر مطالعات کشور انجام می شود و پیش بینی شده، یک ماه و نیم کار داوری زمان ببرد.