برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه تفت و مبید قطعی نیست!

موضوع برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه نهاوند و تفت و مبید فقط در کمیسیون شوراهای مجلس مطرح شده و برگزاری آن قطعی نیست.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: موضوع برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه نهاوند و تفت و مبید فقط در کمیسیون شوراهای مجلس مطرح شده و برگزاری آن قطعی نیست.

نعمتی گفت: برابر نص صریح قانون برگزاری انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی برای حوزه و یا حوزه های  فاقد نماینده باید با یکی از انتخابات اصلی ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و یا شوراهای اسلامی همراه باشد که با توجه به اینکه در سال ۹۳ هیچ انتخاباتی در کشور برگزار نمی شود برگزاری انتخابات میاندوره ای در نهاوند و تفت و میبد هنوز مشخص نیست.

وی افزود: در مورد موضوع و زمان برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس در این دو حوزه باید نظر شورای نگهبان و موانع قانونی آن در مجلس رفع شود که تا کنون نه شورای نگهبان اعلام نظر قطعی کرده و نه مجلس شورای اسلامی ماده قانون انتخابات را تغییر داده است.

نماینده مردم شهرستان  اسد آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح یک فوریتی اصلاح ماده (۴) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که چند ماه پیش در صحن مجلس مطرح و مغایر با اصل هفتادو پنجم (۷۵) قانون اساسی شناخته شد همچنان مسکوت مانده است.

بهروز نعمتی بیان داشت: برگزاری انتخابات نیازمند تأمین هزینه و اعتبار است که در صورت برگزاری انتخابات در دو حوزه نهاوند و تفت و میبد باید ازمحل اعتبارات وزارت کشور و شورای نگهبان تامین شود و دولت موظف است اعتبار مورد نیاز را در بودجه سنواتی پیش‌بینی کند که تا کنون در بودجه مصوب سال ۹۳ خبری از ردیف اعتبار برگزاری انتخابات میان دوره ای نیست.

نعمتی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۴ نیز انتخابات سراسری مجلس شورای اسلامی در کشور برگزار می شود که دارای هزینه و اعتبار سنگینی است لذا با توجه به شرایط اقتصادی کشور برگزاری انتخابات طی دو سال پیاپی در یک شهرستان توجیه ندارد.

مطالب مرتبط: