۲۹ تشکل مردم نهاد در میبد فعالیت دارند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد از فعالیت ۲۶۵ تشکل مردم نهاد در این استان خبر داد و گفت: بعد از یزد، شهرستان های میبد و اردکان بیشترین تعداد تشکل‌ها را دارند.

به گزارش میبدما به نقل از ایکنا از یزد، فخرالسادات خامسی هامانه، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ظهر امروز ۲۰ شهریورماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: تا پایان مرداد ماه سال جاری ۲۶۵ سازمان مردم نهاد با مجوز استانداری و فرمانداری ها در استان یزد در حال فعالیت هستند.
وی تعداد تشکل های مردم نهاد مجوز گرفته از فرمانداری ها را ۱۰۴ تشکل اعلام کرد و افزود: تا مرداد ماه امسال به ۱۱۳ تشکل و ۱۱ نمایندگی نیز رسیده است.
خامسی افزود: همچنین ۲۶۰ تشکل تا پایان سال ۹۶ توسط بهزیستی مجوز گرفته اند که در حال حاضر این تعداد به ۲۶۷ تشکل رسیده و ۴۰ تشکل نیز از ورزش و جوانان مجوز فعالیت گرفته اند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: از این تعداد، ۲۰ تشکل در زمینه امور نیکوکاری و خیریه، ۱۸ تشکل در زمینه خانواده، ۱۹ تشکل در زمینه اجتماعی و آسیب های اجتماعی، ۲۲ تشکل در زمینه فرهنگی، ۷ تشکل درحوزه علمی، ۴ تشکل در زمینه آثار فرهنگی و تاریخی، ۱۶ تشکل در زمینه محیط زیست، ۲ تشکل در حوزه گردشگری، ۷ تشکل در حوزه ورزش، ۲ تشکل در حوزه هنری، ۲ تشکل در امورجوانان، ۳ تشکل در زمینه تحکیم بنیان خانواده، ۱ تشکل در زمینه امور زیرساخت و توسعه، ۱ تشکل در زمینه عمران و آبادانی است و این تشکل ها سازمان های مردم نهادی هستند که از استانداری مجوز گرفته اند.
خامسی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر ۴ تشکل در ابرکوه، ۲۷ تشکل در اردکان، ۱۳ تشکل در بافق، ۴ تشکل در بهاباد، ۳ تشکل در تفت، ۷ تشکل در خاتم، ۴ تشکل در اشکذر، ۱۱ تشکل در مهریز، ۲۹ تشکل در میبد، ۳۹ تشکل در شهرستان یزد فعالیت دارند.
وی ادامه داد: از لحاظ تعداد تشکل بعد از شهرستان یزد، شهرستان های میبد و اردکان قرار دارند و کمترین تعداد تشکل مربوط به شهرستان تفت با ۳ تشکل و بعد از آن شهرستان های اشکذر، بهاباد و ابرکوه با ۴ تشکل قرار دارند.