رمان “رابطه ها” بر مبنای روابط افراد و تاثیرات آن بر اجتماع است/ + تصاویر جشن امضاء کتاب با حضور نویسنده

بانوی نویسنده میبدی گفت: ایده کتاب رابطه ها سال ها در ذهنم بود تا اینکه بعد از مطالعه و تحقیق زیاد توانستم آن را به نگارش در آورم.

خانم فهمیه میرزایی، رمان نویس میبدی در گفتگو با خبرنگار “میبدما” با بیان این موضوع که نوشتن رمان “رابطه ها” از سال ۹۵ آغاز شد، گفت: ایده این کتاب در حدود ۸ سال در ذهنم بود تا اینکه توانستم با مطالعه و تحقیق زیاد، آن را به نگارش در آورم.

وی افزود: رسیدن به آمادگی مناسب و انجام تحقیقات و مطالعات در مورد شخصیت مردها، جهت ارائه رمانی که بر شخصیت یک مرد شکل گرفته است، مهمترین دلیل طولانی شدن زمان ایده پردازی تا نگارش این رمان بود.

خانم میرزایی ادامه داد: بعد از نگارش این رمان، قصد انتشار آن را نداشتم که با اصرار ناشر و تقبل هزینه های نشر آن، کتاب منتشر شد.

وی با بیان این موضوع که رمان رابطه ها مضمونی اجتماعی و عاطفی دارد، تصریح کرد: این رمان، شامل ۷ فصل و ۶۴۶ صفحه می باشد که با رویکردی روانشناسانه قصد دارد روابط افراد و تاثیرات آن را در اطرافیان و اجتماع نشان دهد و هر فصل آن از زبان یکی از شخصیت های اصلی که در محتوای داستان نقش دارند، بیان شده است.

وی گفت: هدفم از نویسندگی، فقط نوشتن و چاپ یک اثر نیست و دوست دارم خواننده کتابم از مطالعه و تحقیقات من که نمود آن در کتاب آمده است، درسی بگیرد و با داشته های جدید، کتاب را ببندد.

فهیمه میرزایی بیان داشت: نوشتن رمان را از سال ۸۵ آغاز کردم که حاصل آن، انتشار کتاب “عروسک چشم سبز” در سال ۸۹ بود که رویکردی عاطفی و موضوعش در مورد دختران جوان بود.

وی ادامه داد: دومین کتابی که نوشتم، در سال ۹۱ و به نام “باغبان” بود که با محتوایی طنز و در مورد پدر و مادر می باشد، که البته بخشی از کتاب مربوط به زندگی در هند بود که تحقیق و نگارش آن سختی های خود را داشت.

میرزایی با بیان این موضوع که از سال ۹۱ تا ۹۵ نیز در حوزه داستان کوتاه قلم می زده است، گفت: جدیداً در حال انجام کاری برای میبد هستیم و قرار است با داستان و افسانه سازی جدید در مورد تاریخ میبد طرح جدیدی به نگارش درآید.

وی ادامه داد: البته طرح این موضوع به صدا و سیما نیز ارائه شده است که در دو بخش کودکان و بزرگسالان اگر مورد تایید قرار گرفت، و هزینه آن تامین شد، می تواند به صورت فیلم یا انیمیشن نیز آماده شود.

این نویسنده میبدی در انتها با تشکر از مسئولین و ارگان های حمایت کننده گفت: هر چند خانم فلاح از شورای شهر و اداره ارشاد حمایت های خوبی صورت داده اند، اما در کل از استعدادهای نابی که در میبد وجود دارند، نه حمایتی صورت می گیرد و نه استفاده ای می شود در حالی که بروز و ظهور و حمایت شدن از این استعدادها نه تنها برای خود هنرمندان، بلکه برای دولت و مسئولین و خود شهر نیز کارساز خواهد بود.

لازم به ذکر است که جشن امضاء کتاب “رابطه ها” با حضور این بانوی نویسنده در فروشگاه حسابی برگزار شد.

مخاطبین عزیز میبدی می توانند برای تهیه کتاب های خانم فهمیه میرزایی به کتابفروشی های سطح شهرستان مراجعه فرمایید.