هیئات مذهبی از نشر اکاذیب جلوگیری کنند

فرمانده نیروی انتظامی میبد گفت: هیئات مذهبی از پخش بروشور با موضوعات و مداحی‌های سیاسی و نشر اکاذیب جلوگیری کنند.

به گزارش میبدما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ سید طاهر موسوی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میبد در نشست آینه داران آفتاب گفت: مسئولان هیئات از پخش بروشور با موضوعات سیاسی، مداحی‌های سیاسی و نشر اکاذیب در مساجد، حسینیه ها و تکایا جلوگیری کنند.

سرهنگ موسوی افزود: مسئولان هیئت های مذهبی باید نسبت به هرگونه موضوع و مسئله ای احساس مسئولیت کرده و سعی کنند مشکلات درون هیئت را خود مرتفع سازند تا کار به نیروی انتظامی و محاکم قضایی کشیده نشود.

وی گفت: هیئت های مذهبی باید برنامه ریزی منظم و زمان بندی مناسبی برای ساعات شروع وخاتمه هیئت ها داشته باشند و مراسم ها تا دیر وقت ادامه نداشته باشد چراکه این امر ممکن است موجب نارضایتی و مزاحمت برای دیگران شود.

سرهنگ موسوی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس قانون ورود احشام به داخل شهر ممنوع است، گفت: هیئت های مذهبی از ذبح حیوانات در داخل شهر جلوگیری کنند و دام و احشام را جهت کشتار به گشتارگاه منتقل کنند.

وی تصریح کرد: اعضای هیئت ها اعضای مورد اعتماد خود را به عنوان پلیس یار محرم به نیروی انتظامی معرفی کنند تا لباس فرم در هیئت حضور داشته باشد و همیار و کمک یار پلیس باشند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میبد در ادامه عنوان کرد: مسئولان در نظر داشته باشند که اگر تصمیم به ضبط فیلم مراسم ها دارند حتما از افراد دارای مجوز استفاده کنند.