با “اقتصاد مقاومتی” برخورد شعاری نکنیم

مصطفی قاسمی پور

  • مصطفی قاسمی پور

۱)شاید لغت درستی نیست ولی متاسفانه باید عنوان کنیم برخورد شعار زده و بنر صفتی با جاده روشنی که رهبری هر سال مشخص میکنند قتلگاه این مطالبات بوده است. هزاران بنر سریع بر بیلبوردهای شهر نقش می بندد، مجلس کارگروه ویژه مشخص میکند، دولت ستاد تعیین میکند، همه و همه از سربرگ ادارات تا نشسست خبری شبکه دو گوش فلک را از نام آن سال پر میکند ولی دریغ از عمل کافی!!. یادمان نرفته تنها بعد از گذشت کمتر از دوهفته از نام گذاری یکی از سالها چند کتاب بدین نام چاپ شد!!. عملگرایی مسئولین ما و ریل گذاری صحیح و البته بی درنگ دستگاهها نباید در برابر اقتصاد مقاومتی مقاومت کند.

۲)نکته دوم به مردم برمیگردد. اقتصاد مقاومتی با اقتصاد شعب ابی طالبی فرق دارد همان طور که با اقتصاد ولنگاری مصرفی تفاوت دارد. ما چه بخواهیم و نخواهیم مردم مسرفی هستیم و در خیلی از جهات مصرف جزء صدر نشینان جهانیم. بیاد بیاوریم که چندسال قبل میزان واردات گندم ما با ضایعات نان ما برابری میکرد.

۳)القای این حرف که اقتصاد مقاومتی یعنی مردم تحمل کنند فشار تحریم ها را تا از این گذرگاه رد شویم. گرچه این هم هست ولی همه داستان این نیست اقتصاد مقاومتی قرار است مدلی اسلامی از مردمی انقلاب برای نمونه کردن اقتصادشان و آبادیشان به جهان ارائه کند.

۴)نگاهی به نام گذاری سالهای اخیر و تحلیل بیانات رهبری در سالهای اخیر به خوبی موید این نکته هست که گام به گام ایشان کشور را به نقطه ابلاغ اقتصاد مقاومتی رسانده اند. سالها و نامها با جدول بندی خاصی کنار هم نشسته و حتی در اوج فتنه که تب سیاسی فوران کرده بود طی طریق این راه مغفول نشده و بخوبی از دل فتنه راه اقتصاد مجزاست! کاش و ای کاش کمی این حرفها و این دغدغه ها جدی تر گرفته میشد.بگذریم

۵)آنجایی که باید بحث داغ اقتصاد مقاومتی حلاجی شود و پخته شود دانشگاست و این تشکل های دانشجویی هستند که هم باید آنرا متوجه شوند و هم آنرا مطالبه کنند و صد البته آنرا زنده نگه دارند. این مصاحبه های رنگارنگ این روزها خواهد گذشت و امیدوارم در کشاکش شلم شورابای سیاسی! به بایگانی غبار گرفته بلند بالای اسناد بالا دستی سندی اضافه نشود.