برای پیروزی در “جنگ اقتصادی” مردم باید با همه توان پای کار بیایند

مسئول جبهه فرهنگی شهرستان میبد اظهار داشت: مردم ما باید “جنگ اقتصادی” را باور کنند، همان طور که “جنگ نظامی” را باور کردند.

حجت الاسلام عباس رضایی در گفتگو با خبرنگار “میبدما” با اشاره به هجمه سنگین دشمنان در محور اقتصادی، گفت: جمله ” کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا” به این اشاره دارد که امروزه نیز در زمین کربلا و در روز عاشورا و در میدان وسیع عمل به تکلیف الهی حضور داریم.

وی افزود: اگر در زمان سیدالشهدا(ع) میدان نبرد در “کربلای نظامی” بوده است، امروزه به علت ضعف مفرط دشمن در جبهه جنگ نظامی، او در “کربلای اقتصادی” به مصاف ما آمده است.

حجت الاسلام رضایی بیان داشت: دشمن به خوبی فهمیده است که نظام مقتدر ما در جبهه نظامی، جواب ترقه بازی تهران را با موشک در سوریه می دهد و می داند که قدرت مقابله و تخاصم در این جبهه را ندارد.

وی با اشاره به سختی جنگ اقتصادی و فرهنگی نسبت به جنگ نظامی، تصریح کرد: اینکه حدیث معصوم اشاره می کند که کسب لقمه حلال بسیار سخت تر است از واقع شدن در چکاچک شمشیرها، نشان از آن دارد که جهاد در جبهه جنگ اقتصادی بسیار سخت تر از جهاد نظامی است.

مدیر موسسه امیر بیان استان یزد ادامه داد: همه ما در دعاهای خود می گوییم که ای کاش با سیدالشهدا(ع) در کربلا بودیم و جان خود را فدای این راه می کردیم اما باید توجه کنیم که امروز نیز میدان نبرد حق علیه باطل از بُعد نظامی به بُعد اقتصادی کشیده شده و باید در این میدان حسینی بودن خود را اثبات کنیم.

وی با اشاره به وظیفه سنگین مسئولین در این جبهه گفت: جدا از مسئولین، مردم نیز وظایف بسیاری در این محور دارند، و تجربه نیز نشان داده است که وقتی مردم پای کار بیایند، پیروزی نتیجه آن است، همان طور که در دفاع مقدس و نبرد نابرابر دنیای ظلم و کفر بر علیه ما این پیروزی نصیب شد.

حجت الاسلام رضایی با بیان این موضوع که بسیاری از مردم ما صدای گلوله های جنگ نوین اقتصادی را نشنیده اند، و “جنگ اقتصادی” را باور نکرده اند، افزود: در زمان دفاع مقدس، حتی زنان و مردان سالخورده که توان جنگیدن نداشتند، خود را از جنگ کنار نکشیدند و با کمک های کوچک و متنوع خود در این دفاع مقدس و بزرگ سهیم شدند.

وی با اشاره به این نکته که امروزه نیز باید همه ما پای کار جهاد اقتصادی بیاییم، تصریح کرد: یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی نیز که مورد تاکید ویژه رهبر انقلاب می باشد، حمایت از کالای ایرانی توسط همه مردم است.

مسئول جبهه فرهنگی میبد ابراز داشت: ما معتقدیم یک نظام مقتدر باید زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) را انجام دهد و این نظام نیز نمی تواند مردم منفعل داشته باشد، پس چرا باید با یک اخم دشمن اینگونه بازا و زندگی ما به انفعال دچار شود؟

حجت الاسلام عباس رضایی گفت: اینکه معصوم می فرماید خود را آماده ظهور کنید ولو به اندازه آماده کردن یک تیر، باید برای ما حجتی باشد که در جبهه جنگ اقتصادی نیز از برداشتن کوچکترین قدم برای تقویت بنیه اقتصاد اسلامی و ضربه زدن به دشمن غفلت نکنیم.