کلنگ پارک محله‌ای در شهیدیه به زمین زده شد

پارک محله‌ای شهیدیه میبد در راستای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، با حضور مسئولان استانی و محلی کلنگ زنی شد.

به گزارش میبدما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مراسمی با حضور استاندار یزد، امام جمعه، فرماندار و شهردار میبد همچنین با حضور معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، کلنگ فاز اول پروژه پارک محله‌ای شهیدیه میبد به عنوان اولین پروژه بازآفرینی شهری در استان یزد به زمین زده شد.

این پروژه که جزئی از برنامه‌های طرح ملی بازآفرینی شهری در استان یزد است، به عنوان اولین پروژه در سال جاری در شهرستان میبد کلنگ آن توسط مقامات محلی به زمین خورد.

معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: اعتبار فاز اول این طرح ۶ میلیار ریال است که توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین اعتبار شده و قرار است بقیه آن با همکاری شهرداری و فرمانداری میبد به منظور تکمیل فاز یک تامین شود.

داود دانشگر بیان کرد: بخش اول این طرح در زمینی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع با مشارکت شهرداری و فرمانداری شهرستان میبد آغاز شده و در حال پیاده سازی است.

وی یادآوری کرد: پیش بینی می‌شود فاز اول این طرح حدود پنج ماه به طول بیانجامد و قرار است بقیه این طرح به مرور در سال‌های آتی با همت و مساعدت شهرداری و فرمانداری این شهرستان عملیاتی شود.

دانشگر خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برنامه ملی بازآفرینی شهری، احداث طرح‌های زیربنایی و روبنایی بافت‌های ناکارآمد شهری و محلات هدف است که اجرای این پروژه جزئی از خدمات روبنایی محسوب شده و در چهارچوب تکالیف قانونی برنامه ششم توسعه شهری مقرر است سرانه‌های مختلف شهری مثل سرانه‌های فضای سبز بر اساس میانگین سرانه‌های موجود در مناطق و محلات مورد هدف توسعه یابد.

وی افزود: فاز اول این طرح شامل طرح فضای سبز، فضای بازی کودکان و مسیر پیاده محور است که قرار است در فاز‌های بعدی فضا‌های تفریحی و گردشگری، آبنما‌ها و پیست اسکیت، مجموعه سوارکاری به پروژه اضافه شود که در کل مجموعه‌ای با وسعت ۳۰ هکتار را شامل خواهد شد.