بیشترین میزان بودجه ای که هزینه می شود برای محله شهیدیه می باشد/ + تصاویر بازدید از پروژه های شهرداری

شهردار میبد اظهار داشت: از میزان ۳۲ میلیارد تومان درآمد شهرداری، ۱۱ الی ۱۲ میلیارد هزینه آزادسازی ها شده است.

به گزارش میبدما؛ محمود اسدزاده شهردار میبد در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران میبدی، با اشاره به میزان بودجه مصرفی برای آزادسازی زمین ها گفت: اصلی ترین هدف شهرداری در این آزادسازی ها جهت کم کردن بار ترافیکی در معابر و خیابان های شهرستان بوده است.

وی افزود: بیشترین میزان بودجه ای که هزینه می شود برای محله شهیدیه می باشد و بیشترین میزان آسفالت جهت اصلاح کوچه ها در آنجا مصرف می شود.

اسدزاده، بیان داشت: میزان اعتبار ۵۰۰ میلیونی برای شهرک آیت الله اعرافی و ساخت و مرمت حمام سنتی شهیدیه و همچنین احداث دو پارک جدید از دیگر فعالیت های در جریان برای این محله از شهرستان میبد می باشد.

وی، امضای ۱۵ قرارداد و تفاهم نامه در زمینه های مختلف با اداره میراث فرهنگی را از دیگر فعالیت های شهرداری میبد عنوان کرد و افزود: مرمت مسیرهای ده‌آباد، مرمت معابر قدیمی مهرجرد، اصلاح مسیر حرکت نخل قدیمی و حسینیه قلعه فیروزآباد، ایجاد چند پارک جدید در میبد و مخصوصا در محله مهرجرد، فعالیت های زیرسازی و کف سازی در پارک بهاران از دیگر فعالیت های شهرداری در این مدت می باشد.

شهردار میبد هزینه کردن ۱۱۶ میلیون تومان جهت اصلاح مسیر پارک غدیر و ایجاد آبنما و وسائل ورزشی را از جمله کارهای صروت گرفته بیان کرد و ابراز داشت: جهت اصلاح مسیر و بحث روشنایی جاده راه آهن نیز بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به پیاده رو سازی در شهرک فجر بیده و پیشرفت این پروژه، گفت: سنگ جدول های خیابان ۲۲ بهمن نیز با متراژی بالغ بر ۴۰۰۰ متر سنگ جدول در حال تعویض می باشد.

اسدزاده  با بیان فعالیت شهرداری در حوزه بهداشت و اصلاح کشتارگاه میبد و بهره برداری از پیش سرد این کشتارگاه ابراز داشت: در این پروژه نیز مردم میبد دیگر دغدغه ای از مسائل غیر بهداشتی نخواهند داشت.

وی با بیان برخی دیگر از پیشرفت هایی که در پروژه های مختلف در مناطقی مانند عشرت‌آباد و کوچه باغ اتفاق افتاده، افزود: طرح پارک مشاهیر میبد نیز با کمک آب منطقه ای و طراحی عمران و بهسازی شهرداری با حدود ۴۰ هکتار آزادسازی به زودی آغاز می شود که در آینده برای مسیر گردشگری و پیاده روی از آن نیز استفاده می شود.

محمود اسدزاده، با درخواست از بخش خصوصی جهت ورود به حدود ۲۲ پروژه ای که در برنامه شهرداری وجود دارد، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم طرح هایی مانند ساخت میدان میوه و تره بار، ایمن سازی شهر با افزودن ۲۰ دوربین دیگر، ترمینال میبد و دیگر پروژه ها را با حمایت و پشتیبانی بخش خصوصی به سرانجام برسانیم.

وی بیان داشت: در حوزه فضای سبز نیز توانستیم با افزودن پارک ها و دیگر فضاها مانند باکس هایی که در خیابان امام خمینی جانمایی شد، میزان ۱۷۰ هکتار را به ۲۰۰ هکتار افزایش دهیم.

شهردار میبد با اشاره به قرارداد ۱۰۶ میلیونی با شرکت صدرا جهت اصلاح طرح تفصیلی، گفت: امیدواریم با به نتیجه رسیدن این طرح مشکلات زیادی که شامل ۳۲۰۰ پرونده در کمیسیون های مختلف می باشد را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به زمینه سازی هایی که برای طرح ممیزی در میبد شده، گفت: امیدواریم با کمک و حمایت مردم و با اصلاح مجموعه عوارضی که صورت گرفته و تخفیف هایی که در جریمه های دوره های قبل لحاظ می شود بتوانیم حرکت مثبتی در این محور داشته باشیم.

اسدزاده گریزی به طلب شهرداری از ادارات دولتی داشت و ابراز داشت: شهرداری به میزان ۵۰ میلیارد تومان از ۶۷ مجموعه شناسایی شده طلب دارد که امیدواریم تا تاریخ ابلاغ شده نسبت به بازپرداخت این میزان هزینه اقدام کنند و اگر اعتراضی نسبت به این موضوع نیز دارند می توانند آن را ارائه دهند.

وی، توجه ویژه شهرداری و شورای شهر این دوره به امر ورزش را از دیگر محورها دانست و خاطر نشان کرد: با بررسی که کردیم متوجه شدیم، شهرداری در ۴۰ سال گذشته حجم زیادی از شکایات و اعتراضات مردمی را بی پاسخ گذاشته است که در این بخش با تمهیداتی که اندیشیده شده امیدواریم جوابگوی مردم باشیم.

شهردار میبد افزود: در مورد خدمات آتش نشانی با ۹ نفر نیرو به شهرک صنعتی نیز باید گفت متاسفانه هزینه ای به شهرداری پرداخت نمی شود در حالی که این خدمت به انها صورت می گیرد و ادامه این خدمت نیز لازمه حمایت و کمک آنها می باشد.

وی ساخت و ساز در ۱۲ شهرک حاشیه ای در میبد که اصولا از جمعیت غیر بومی تشکیل شده اند را از دیگر موارد خرج شدن بودجه مردم میبد اعلام کرد و گفت: مطالبات سنگینی نیز در این حوزه ها و مخصوصا از برخی از شهرک ها داریم که باید به شهرداری پرداخت شود.

وی تغییرات اساسی در ساختار اداری شهرداری را از فعالیت های مثبت این دوره اعلام کرد و ابراز داشت: همه تلاش هایی که در این دوره رو به افزایش نهاد، با همان نیروهای سابق و با همان ظرفیت بوده است و جا دارد از تلاش های صادقانه و بی منت همه زیر مجموعه های شهرداری تشکر کنم.

اسدزاده ابراز داشت: از دیگر طرح هایی که کارگروه آن با براورد اعتباری در حدود ۶۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است، پروژه نامگذاری ۹۰۰۰ کوچه بدون نام در میبد و تابلو گذاری برای انها می باشد.

وی تشکیل میز خدمت در شهرداری را از فعالیت های خوب این دوره اعلام و افزود: مراجعات مردمی به شهرداری بسیار کمتر از سابق شده و حتی در دیدارهای مردمی روزهای یکشنبه نیز تعداد انگشت شماری از مردم به دیدار های عمومی می ایند و این نشان می دهد که ساختار پاسخگویی به ارباب رجوع اصلاح شده است.

محمود اسدزاده با اشاره به طرح های دیگری مانند تغییر مکان انبار شهرداری به زودی، راه اندازی فرهنگسرای بانوان در یخدان، ایجاد پارکینگ های مساجد و تکایا و همچنین محلات، کمک های صورت گرفته به تربیت بدنی و حوزه ورزش، پروژه مسیر گردشگری مزرعه کلانتر، روشنایی پل خورشید تا دانشگاه، خرید وسائل پارکهای میبد، برنامه ریزی برای حفظ حریم رودخانه ها و بازسازی این مسیرها، راه اندازی سایت رسمی میبد با معرفی همه ظرفیت های آن جهت آشنایی گردشگران، و … گفت: مردم عزیز میبد با مقایسه امکانات و ظرفیت و میزان بودجه و درآمد شهرداری میبد با میزان فعالیتی که در این دوره صورت گرفت، می توانند میزان تلاش و فعالیت شورا و شهرداری این دوره را بسنجند.

در ادامه این جلسه نیز، خانم انسیه فلاح به بیان برخی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه زنان اشاره کرد و گفت: فرهنگسرای بانوان با رایزنی صورت گرفته با یک خیر میبدی راه اندازی شد که از اوایل خردادماه برنامه های هنری، فرهنگی و طرح اوقات فراغت در انجا اجرا می شود.

وی افزود: پارک بانوان نیز با تعمیر ۱۰ دوچرخه بلااستفاده و رایزنی جهت افزودن ده دوچرخه جدید تجهیز شده و خواهد شد و بانوان عزیز می توانند ساعات ۷ الی ۱۰ صبح و ۶ الی ۱۲ عصر تا شب از این مکان استفاده کنند.

فلاح با اشاره به تخصیص تسهیلات مشاغل خانگی به ۵۰ نفر که ۳۰ نفر از آنها را بانوان تشکیل می دهند، عنوان کرد: طرح هایی نیز با کمک یکی از بانکهای قرض الحسنه میبد جهت فعالیت های بانوان در حال اجرا می باشد که تمام حمایت ها از جمله کمک مالی تا خرید و بازاریابی اجناس تولید شده بر عهده بانک مورد نظر خواهد بود.

وی با اشاره به بازدید ها و برنامه های مختلفی که برای بانوان اجرا می شود، گفت: باز هم از بانوان گرامی دعوت می کنم برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا مشورت و ارائه انتقاد و پیشنهاد خودشان روزهای یکشنبه از ۹ الی ۱۲ صبح به مکان شورا مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که پیش از این جلسه، فرماندار و شهردار میبد با حضور اصحاب رسانه بازدیدی از طرح ها و پروژه های در حال اجرای شهرداری داشتند.

در انتهای این جلسه نیز از خبرنگاران حاضر در جلسه به مناسبت روز خبرنگار تقدیر به عمل آمد.