وجود ۱۷ مدرسه علمیه خواهران در مقطع کارشناسی در یزد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از بهره مندی ۱۰۰ درصدی ۱۷ مدرسه علمیه خواهران مقطع کارشناسی(سطح دو حوزه) از حضور اساتید زن با تحصیلات عالی در سطح استان یزد خبر داد و گفت: دوره های توانمند سازی اساتید در طول سال تداوم می یابد.

به گزارش میبدما؛ حجت الاسلام  والمسلمین محمد کارگر شورکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، اظهار کرد: در مرداد ماه امسال سومین دوره آموزشی توانمند سازی اساتید حوزه علمیه خواهران استان، با حضور ۱۰۰ نفر از اساتید و معاونان آموزشی مدارس به صورت هماهنگ با حضور استاد کشوری برگزار شد که دستاوردهای خوبی از نظر آشنایی با روش های نوین آموزشی به همراه داشت.

وی افزود: این جلسات در سال جاری به صورت دوره ای و شهرستانی و نیز به صورت مشترک بین مدارس هر شهرستان با هدف آشنایی اساتید با آخرین روش های نوین تدریس و آموزش ادامه می یابد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد:  در مرکز استان هم مدارس نزدیک به هم هر پنجشنبه این دوره توانمند سازی استمرار می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: هم اکنون ۱۷ مدرسه علمیه خواهران در مقطع کارشناسی(سطح دو) در استان یزد در حال فعالیت هستند که ۱۰۰ درصد اساتید این مدارس از بانوان حوزوی با مدارج عالی کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

وی با بیان اینکه هنوز در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از اساتید مرد دعوت می شود؛ اظهار امیدواری کرد: در سال های آینده با کسب مدارج عالی از سوی بانوان طلبه در مقطع دکترا در میبد و یزد، تعداد اساتید زن در مدارس مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا افزایش یابد.