برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهی ایران در یزد

معاون دانشگاه علم و هنر یزد از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ۶۹ رشته دانشگاهی ایران در یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محسن برزگری در نشست خبری با اشاره به اینکه دانشگاه علم و هنر یکی از نهادهای علمی وابسته به جهاد دانشگاهی است اظهار داشت: این دانشگاه با نام موسسه آموزش عالی جهاد کشاورزی فعالیت خود را در زمینه آموزش عالی از سال ۱۳۷۵ با مجوز وزارت علوم و تحقیقات آغاز کرد.

معاون دانشگاه علم و هنری خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۲ با موافقت شورای گسترش وزارت علوم و تحقیقات از بین ۳۴۵ موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی کشور به رتبه پنجم کشور دست یافت.

وی افزود: در این دانشگاه متقاضیان در ۳۰ رشته کارشناسی ارشد، ۲۵ رشته کارشناسی و پنج رشته کاردانی مشغول به فعالیت هستند و در سعی شده که بهترین خدمات آموزشی به آنها ارائه شود.

برزگری تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این دانشگاه ایجاد رشته‌های آموزشی بر اساس نیاز جامعه است و این اقدام در راستای این هدف انجام می‌شود که دانش آموختگان این مرکز آموزشی از فرصت‌های خوب شغلی بهره‌مند شوند.

معاون دانشگاه علم و هنر یزد با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رویکردهای دانشگاه نوآوری و کارآفرینی است خاطرنشان کرد: به غیر از واحدهای درسی مصوب، ۱۲ واحد درس در حوزه‌های مهارت‌های زندگی، کارآفرینی، آشنایی با محیط‌های کسب و کار و زبان انگلیسی در این دانشگاه ارائه می‌شود تا در طول دوره تحصیلی سبب توانمندسازی دانشجویان شود.

وی افزود: تاکنون ۱۴ هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل شده و در جامعه مشغول به فعالیت در عرصه‌های گوناگون هستند.

برزگری خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هم الان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و در مقاطع بالاتر در رشته تحصیلی خود هستند و این میزان نشان دهنده سطح کیفی آموزش‌های دانشگاه علم و هنر است.

معاون دانشگاه علم و هنر استان یزد تصریح کرد: امسال هشتمین سال متوالی است که با اعلام نتایج کنکور، مشاوران در دانشگاه علم و هنر حضور دارند و متقاضیان با توجه به اظهارات مشاورین و استعدادها، رشته خود را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که این مجموعه آموزش عالی در راستای توانمندسازی دانشجویان انجام داده، برپایی نمایشگاه معرفی رشته برای ۶۹ رشته دانشگاهی است که متقاضیان می‌توانند به صورت کامل با رشته‌های مختلف آشنا شده و با دید بازتری نسبت به انتخاب رشته مورد علاقه خود اقدام کنند.

برزگری با اشاره به اینکه رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیازمندی‌های استان و جامعه در این دانشگاه افزایش داشته بیان کرد: برای نخستین بار در مقطع کارشناسی ارشد فن‌آوری و مواد غذایی، مدیریت بازاریابی و تصویر‌سازی و همچنین در رشته کارشناسی رشته طراحی صنعتی و مهندسی امنیتی صنعتی به رشته‌های این دانشگاه افزوده شده است.