شهردار میبد رفتنی می‌شود

شهردار میبد یکی از مدیرانی است که با اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی با محدودیت شغلی مواجه می‌شود.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی به تصویب رسانده و دایره بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی را محدود کردند.

این طرح که با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کردند.

ماده واحده این طرح به شرح زیر در مجلس به تصویب رسید:

تبصره یک: به کارگیری بازنشستگان در سمتهای مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر ۱۳۸۶ و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه متبوع خود مجاز است. به کارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.

دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری، جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

این طرح با ۱۹۴ رای موافق، ۳۶ رای منفی و ۲ رای ممتنع از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب مجلس رسید.

با تصویب این قانون، شهردار میبد یکی از مدیرانی است که با اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی با محدودیت شغلی مواجه می‌شود.

محمود اسدزاده‌فیروزآبادی بازنشسته یکی از نهادهای دولتی است که ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۶ با رأی اکثریت اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر میبد به عنوان بیستمین شهردار این شهر انتخاب و پس از مدت کوتاهی رسماً به عنوان شهردار میبد معرفی شد.

پیش از اصلاح این تبصره در مجلس، مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و هم‌ترازان آنها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه‌ مقام معظم رهبری از شمول این قانون مستثنی می‌شدند.

بر اساس ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، سِمَت‌های ذیل مدیریت سیاسی، محسوب و به عنوان مقام شناخته می‌شود:

الف) رؤسای سه قوه

ب) معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان

ج) وزرا، نمایندگان مجلس و معاونان رئیس‌جمهور