طی چند روز آینده کیفیت آب یزد بهبود می ‌یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: ان‌شالله طی چند روز آینده وضعیت فشار و کیفیت آب یزد بهبود ‌یابد.

به گزارش میبدما، علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به اینکه سهمیه آب انتقالی استان یزد در سال جاری به‌صورت قابل‌توجهی کاهش‌یافته است، گفت: همین موضوع باعث شده است تا در حقیقت راهکارهای اساسی پیش گیریم تا مردم استان در حد نیاز آب موردنیاز خود را داشته باشند.

وی افزود: در این راستا کاهش فشار را در دستور کار قرار داده‌ایم و این موضوع در همه مناطق استان یزد اجرایی شده است؛ اما تا اینکه این موضوع به وضعیت پایداری برسد، ممکن است تا چند روز آینده طول بکشد تا این موضوع به‌صورت کامل حل‌وفصل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد بابیان اینکه در شرایط کنونی برای جلوگیری از مواجهه شدن مردم با قطعی آب مجبور شده‌ایم از چاه‌های سطح شهر یزد که از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند، استفاده کرده و وارد مدار کنیم، اظهار داشت: سهمیه آب انتقالی در تیرماه و مردادماه بر اساس مصوبه وزارت نیرو افزایش خواهد یافت و ان‌شالله در چند روز آینده شاهد بهبود وضعیت فشار و کیفیت آب خواهیم بود.

اسلامی بیان داشت: درهرصورت با توجه به اینکه استان یزد با منابع آبی محدودی مواجه است و در حقیقت میزان آب انتقالی استان یزد در سال جاری در حدود ۲۰ درصد کاهش‌یافته، گرچه وضعیت تا چند روز آینده مطلوب می‌شود؛ اما بعید است که تمام این مشکلات با توجه به منابع آب محدودی که در اختیار است، مرتفع شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در هیچ نقطه‌ای از شهر یزد آبی که خارج از استانداردهای آب شرب باشد، در شبکه شهری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تمام آبی موجود در شبکه شهری صددرصد سالم و بهداشتی هستند؛ اما کیفیت آب در برخی از مناطق استان یزد ازنظر شوری در برخی از ساعات روز پایین است و این به معنای این نیست که کیفیت آب در این مناطق خارج از استاندارد باشد.

وی تصریح کرد: طبیعی است در این موارد گوارایی و طعم آب با توجه به کمبود منابع آب در برخی از مناطق استان یزد پایین باشد؛ لذا با اقداماتی که در حال انجام است، قطعاً وضعیت در روزهای آینده بهبود خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد بابیان اینکه تکلیف ما توزیع آب در سطح شهر یزد است، اذعان کرد: از همشهریان خواستاریم مانند همیشه صرفه‌جویی را در اولویت خود قرار دهند؛ چراکه هر چه صرفه‌جویی در آب بیشتر باشد، مسلماً آب باکیفیت‌تری به توزیع می‌رسد؛ کما اینکه مردم استان یزد در صرفه‌جویی در مصرف آب نمونه هستند و امید است در تیرماه و مردادماه که ماه بسیار گرمی است شاهد توجه بیشتر مردم به مصرف آب باشیم.

اسلامی با اشاره به اینکه کاهش مصرف آب به کیفیت هر چه‌بهتر آب می‌انجامد، اضافه کرد: در هیچ نقطه‌ای از شهر یزد قطعی آب وجود ندارد؛ چراکه روزانه از تمام نقاط شهر یزد گزارش گرفته می‌شود و سامانه ۱۲۲ در این راستا آنلاین و لحظه‌ای با تمام مشترکین در تماس است و مردم در صورت وجود مشکل به این سامانه تماس گرفته و مشکلات خود را در جریان می‌گذارند و بلافاصله همکاران در حوزه امداد و حوادث با حضور خود در محل حادثه مشکل را برطرف می‌کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در طبقات بالای ساختمان‌های شهر یزد مقداری کم‌فشاری آب وجود دارد؛ اما در نقاط پایین‌تر هیچ مشکلی در کم‌فشاری آب موجود نیست، چنانچه آماری که در چند روز گذشته به دست ما رسیده است، قطعی لحظه‌ای و محدود در برخی از نقاط شهر یزد بوده است که در راستای رفع این مشکل بلافاصله اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی در پایان با اشاره به وضعیت کم‌فشاری آب در منطقه آزادشهر یزد، تأکید کرد: در هیچ‌یکی از نقطه شهر یزد با قطعی آب مواجه نبوده‌ایم؛ مگر نقاط بالادست شهر یزد مانند منطقه آزادشهر یزد به دلیل اینکه در منطقه بالایی قرار دارد، طبیعی است که ازنظر کیفیت آب بسیار مطلوب باشد؛ اما با توجه به اینکه مخازن تأمین آب ارتفاع زیادی ندارند، در ساعات پرمصرف گرفتار کم‌فشاری آب می‌شوند.