آسمان صاف و روزهای آفتابی، پدیده جوی غالب یزد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد از آسمان صاف و روزهای آفتابی به عنوان پدیده جوی غالب طی روزهای آینده در این استان یاد کرد.

به گزارش میبدما؛ سید عباس میرحسینی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی استان یزد در هفته جاری، گفت: برای امروز در استان یزد آسمانی صاف تاکمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین از روز شنبه تا چهارشنبه با حاکمیت پر ارتفاع جنب حاره جو نسبتاً آرام و آسمانی صاف و روزهای آفتابی را پیش رو خواهیم داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امروز دمای بیشینه شهر یزد بین ۴۱، فردا به ۴۰ و روز شنبه به ۴۲ درجه سانتی‌گراد برسد، اظهار داشت: دمای بیشینه شهر یزد طی این مدت بین ۴۱ تا ۴۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی‌شده است.

میرحسینی تصریح کرد: بیشینه دمای شهر یزد در سال جاری به ۴۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است که سال گذشته طی همین مدت فصل بهار دمای شهر یزد به ۴۴ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

این مقام مسئول به کلیه باغداران توصیه کرد: با توجه به وزش باد و افزایش دما، دور آبیاری در باغ‌ها تنظیم و آبیاری به ساعات خنک و حتی‌الامکان به شب موکول شود، از کودهای تقویتی یا اسیدآمینه در زمان خنکی هوا و در ساعات روشن روز برای تقویت درختان پسته و انار استفاده شود و میوه‌های آلوده به آفات کرم سیب و مگس مدیترانه‌ای در مناطقی که ردیابی شده در برداشت میوه‌های رسیده به‌مانند هلو، زردآلو، گوجه‌سبز و غیره تسریع شود.

وی به‌تمامی گلخانه داران نیز توصیه کرد: با توجه به خاتمه کشت در بیشتر گلخانه‌های استان یزد، به آماده‌سازی گلخانه‌ها جهت عملیات آفتاب دهی به‌منظور کنترل آفات خاک‌زی و کاهش بذر علف‌های هرز در خاک گلخانه‌ها اقدام و در گلخانه‌های دایر با توجه به افزایش دما و وزش باد، با نصب توری مناسب روز پنجره‌ها و درب ورودی و نصب مه پاش در گلخانه به کنترل کنه‌های گیاهی اقدام گردد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد در پایان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای شهر یزد بین ۴۰ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.