جوادیان‌زاده:استان یزد باید پایتخت کتاب ایران شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خواستار همگرایی بیشتر فعالان فرهنگی در زمینه تبدیل یزد به پایتخت کتاب ایران شد.

به گزارش میبدما به نقل از مهر، مجید جوادیان زاده صبح امروز در نشست ستاد هماهنگی پایتخت کتاب ایران ـ یزد، بر اهمیت تبدیل یزد به پایتخت کتاب ایران تاکید کرد و اظهار داشت: با انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، ثبت جهانی شهر یزد استمرار بیشتری پیدا می کند.

وی بیان کرد: در دنیای مدرن امروز باید از میراث گذشته شهر یزد، کمال بهره برداری را انجام دهیم و از هر فرصتی در این زمینه استفاده کنیم.

جوادیان زاده ادامه داد: شهر یزد از لحاظ فرهیختگی، فرهنگی و تاریخی و ظرفیت هایی دارد که باید به برند جهانی تبدیل شود.

وی، خواهان همگرایی بیشتر فعالان فرهنگی در مبحث پایتخت کتاب ایران شد و افزود: یزد از قابلیت های بسیاری برای مطرح شدن پایتخت کتاب ایران برخوردار است.

مدیرکل ارشاد استان یزد همچنین بر اهمیت مشارکت بحش خصوصی در این حوزه تاکید کرد و بیان داشت: بخش خصوصی باید بیش از گذشته در این حوزه سرمایه گذاری کند.

جوادیان زاده تصریح کرد: همه باید احساس کنند که مبحث کتاب یک ضرورت اجتماعی و فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه به بحران کم آبی و تنش هایی که این حوزه وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت: شهروندان همانگونه که بحران کم آبی را احساس کرده اند باید این نوع تعلق خاطر را نیز در حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشند.

جوادیان زاده خاطرنشان کرد: شهروند کتابخوان از برنامه های مهم و ضروری است که در آن باید همه دغدغه مندان فعالیت های موثر و جدی تری را انجام دهند.