انتقادات صریحِ خیّر میبدی نسبت به کوتاهی بخش دولتی در تکمیل پروژه های نیمه تمام بیمارستان میبد

خیر پروژه های بیمارستانی شهرستان میبد اظهار داشت: ۱۷۰۰۰ متر مربع پروژه نیمه تمام در بیمارستان میبد وجود دارد که سهم ۴۰ الی ۴۵ درصدی خیری آن تمام شده ولی دولت در تکمیل آنها کوتاهی می کند.

به گزارش میبدما؛ نماینده جامعه خیری در مجمع سلامت شهرستان میبد، نسبت به کوتاهی های بخش دولتی در اتمام و تکمیل پروژه های خیری، به مسئولین دانشکده علوم پزشکی و ارگان های مربوطه انتقاد کرد.

حاج اکبر دهقانی فرزند مرحوم میهندوست، از خیرین پروژه های کلان بیمارستان میبد، در این مجمع گفت: قبلا به خیرین گفته می شد که اگر ۴۰ درصد پروژه ای را تمام کنید دولت ۶۰ درصد بقیه آن را به عهده می گیرد، ولی متاسفانه دولت در این بخش کوتاهی می کند.

وی با اشاره به این موضوع که ۸ سال از درگذشت مرحوم میهندوست می گذرد، افزود: بنده جوان بودم که پدرم مرا به محل پروژه خیری خود در بیمارستان برد و وصیت کرد که بعد از درگذشت ایشان این کار را ادامه دهم و متاسفانه کار به جایی رسیده است که بنده هم همین وصیت را به فرزندم کرده ام، به این نحو که امیدی به تکمیل این پروژه ها نیست.

خیر میبدی ادامه داد: خیرین به دنبال نشان دادن خود نیستند و بدون هیچ چشمداشتی به میدان فعالیت وارد شده اند و وظیفه خود می دانند که برای جامعه خود قدمی بر دارند و همیشه نیز بدون اینکه دعوت شوند و از آنها خواسته شود خودشان پای کار هستند.

وی با بیان این نکته، تصریح کرد: ولی بالاخره دولت هم وظیفه‌ای دارد و این درست نیست که خیر کار خود را و وظیفه خود را انجام دهد و دولت کوتاهی کند.

دهقانی در مورد مشکلات دسترسی به مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین استانی نیز اینچنین ابراز داشت: چندین روز است که می خواهم آقای دکتر میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی را ملاقات کنم و یا حتی برای دیدن آقای استاندار هم تلاش کردم که بالاخره ایشان را در خیابان و هنگام بررسی یک پروژه شهرداری ملاقات کردم و از مشکلات به ایشان گفتم، و ایشان هم گفتند که حتی برای تامین بودجه آسفالت یک خیابان هم مشکلات زیادی داریم.

وی بیان داشت: قبول داریم دولت مشکل دارد و پروژه های سراسر کشور دچار مشکل شده اند، ولی میبد هم جزئی از کشور است، میبد هم جزئی از استان است، و ما از دولت توقع داریم رسیدگی کند.

این خیر میبدی با بیان این نکته که باز هم برای پروژه های نیمه تمام، حاضر به پرداخت ۲۵ درصد کمک خیری شدیم، اظهار داشت: از میزان هزینه ای که قرار شد بخش دولتی در این توافق بر عهده بگیرد، علی الظاهر نیمی از آن به استان ارسال شده ولی اطلاع دقیقی از آن پول نداریم و به دستمان نرسیده است.

وی گفت: هر زمانی برای قرارداد کار خیری می آییم، یک طبقه با رودربایسی و … به سه طبقه می رسد و خیر هم به هر دلیلی قبول می کند، ولی دولت هم باید بداند در قبال این کارها باید کاری انجام دهد و به نوعی طرف قراردادی است که باید ۶۰ درصد کار را انجام دهد.

حاج اکبر دهقانی با بیان این موضوع که ۴۵۰۰ متر مربع از پروژه خیری پدرم تمام شده، بیان داشت: به بنده گفته شده برای بستن قرارداد با دولت بروم که بنده قبول نکردم، زیرا دولت به تعهدات خود عمل نمی کند، و هیچ تجریه خوبی از بستن قرارداد با دولت نداریم.

گفتنی است حاج اکبر دهقانی فرزند مرحوم حاج تقی میهندوست، یکی از خیرین پروژه های کلان بیمارستان در پروژه های کلینیک تخصصی چشم پزشکی، کلینیک دندان پزشکی، بخش طب‌کار، بخش دیابت می باشد، و مرحوم میهندوست نیز خیر پروژه های بخش جراحی قلب باز، بخش جراحی مغز و اعصاب و سالن آموزش بوده است.