اعلام برنامه‌های هفته صنایع دستی در استان یزد

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به نقش مهم بخش صنایع دستی در توسعه و اشتغال در کشور، گفت: بالاترین مشکل فعالین حوزه صنایع دستی، قطع شدن بیمه آن‌ها است.

به گزارش میبدما؛ محمدرضا دهقان مهرجردی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به فرارسیدن هفته صنایع‌دستی،گفت: در این هفته برنامه‌های متنوعی با توجه به شعار سال بنام حمایت از کالای ایرانی که شامل اتوبوس کاروان صنایع‌دستی با همکاری شرکت پایانه شهرداری در نقاط مختلف شهر و تبلیغ و فروش کالای ایرانی، نمایشگاه صنایع‌دستی، تبلیغات محیطی، برگزاری مسابقه پیامکی رادیویی دریکی از رشته‌های صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

وی افتتاح کارگاه آموزشی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، عیادت از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی دارایی بافی، برگزاری تور و کارگاه گردی و دعوت از مدیران و کارکنان ادارات از مسجد جامع به‌طرف زندان اسکندر، نمایشگاه حصیربافی در شهرستان بافق و اهتمام ویژه مسئولین به این رشته، تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بانوان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی حضور دارند، گفت: بالاترین مشکل صنعتگران، قطع شدن بیمه آن‌ها است.

دهقان مهرجردی با اشاره به احیای صنایع‌دستی، تصریح کرد: در سال جاری احیای بازارچه‌های صنایع‌دستی، احیای بازارچه‌های قدیمی با کمک شهرداری‌ها، بازآفرینی دستگاه‌های صنایع‌دستی و احیای بحث زری‌بافی و احرام بافی را از برنامه‌های احیاء صنایع به فراموش‌شده دانست.

وی بابیان اینکه ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی به تنوع و جذابیت در حوزه گردشگری کمک می‌کند، اذعان داشت: این صنایع‌دستی به ماندگاری گردشگری در استان یزد کمک می‌کند و برای استان یزد تبعات اقتصادی خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از سه هزار نفر درزمینهٔ صنایع‌دستی در بانک اطلاعاتی ما ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: البته افرادی که در روستاها و مناطق روستایی فعالیت می‌کنند را نیز باید به این میزان اضافه کرد؛ اما در حال حاضر آمار بیشتری نداریم.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بانوان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی حضور دارند، گفت: بالاترین مشکل فعالین حوزه صنایع دستی، قطع شدن بیمه آن‌ها است.

دهقان مهرجردی پایان بالاترین مشکل صنعتگران را قطع شدن بیمه آن‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورت همکاری دولت در این زمینه کمک به بحث اشتغال به‌خوبی انجام می‌شود و این صنایع گردشگری هم برای ایران و هم برای خارج مناسب است.