حمید استاد در لیست تحریم آمریکا و یک سوال مهم !

دکتر سید مصطفی میرمحمدی/ دانش آموخته دکتری حقوق عمومی دانشگاه تهران؛ استاد حوزه و دانشگاه

به تازگی متوجه شدم آمریکا دو نفر سمت چپ این عکس را به لیست بلند بالای تحریمهای خود اضافه کرده است. نفر اول از سمت چپ، آقا حمید استاد است که بسیاری از ما او را نمیشناسیم. من هم تا قبل از زلزله کرمانشاه شناختی نسبت به او نداشتم اما پس از این حادثه بزرگ، بواسطه اعزام نیروهای جهادی از میبد جهت بازسازی روستاهای زلزله زده با او آشنا شدم.
او مدتهاست که در گرما و سرما در مناطق زلزله زده مشغول کمک به هموطنان مصیبت دیده است و دوستانم که از نزدیک با او همکاری داشته اند از منش و بزرگواری او بسیار برایم گفته اند. در چند مکالمه تلفنی که با او داشتم این خصایص را کاملا احساس میکردم.

اینکه آمریکا او را تحریم کرده برایم بسیار درس آموز بود. آمریکا باید هم از امثال حمید استاد که برای هموطنانش عرق ریخته و برایشان سرپناه ساخته عصبانی باشد اما آنچه درس آموزتر است، این است که چرا علی الاغلب افراد حاضر در لیست تحریمهای آمریکا، نیروهای ارزشی و انقلابی (آن هم تا رده های چهارم و پنجم) هستند اما اسم چهره های طراز اول آن جریان دیگر که فی الحال مهمترین قوه کشور را در اختیار دارند، در این لیست و لیستهای قبلی دیده نمیشود؟