اولین انجمن خیرین قرآنی استان یزد برگزار شد

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکلهای قرآن و عترت استان یزد از برگزاری انجمن خیرین قرآنی استان، دوم خردادماه ۹۷ خبر داد.

به گزارش میبدما به نقل از پایگاه خبری قرآنی استان یزد، این جلسه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی کوهستانی، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان، آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و جمعی از خیرین استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکلهای قرآن و عترت استان یزد اظهار کرد: انجمن‌ خیرین قرآنی با بهره‌گیری از کمک خیرین در زمینه توسعه برنامه‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف می‌تواند فعالیت‌های چشمگیری را در سطح استان داشته باشد.

وی افزود: امروزه اگر فعالیت‌های قرآنی صرفا با بودجه دولت پیش رود با این کمبود اعتبارات نمی‌توان به مراحل مد نظر رسید و کمک مردم و خیرین باید در رأس برنامه‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکلهای قرآن و عترت استان یزد گفت: هر خیّر قرآنی می‌تواند به سهم خود، نقشی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های قرآنی ایفا کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد، پیرامون مقام و منزلت رستگاران، فائزین، صالحین و خیرین قرآنی در نشر فرهنگ قرآن و نیاز افراد در کلیه سنین به یادگیری و فهم قرآن کریم سخن گفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی کوهستانی، در ادامه با توجه به فعالیت های قرآنی که نیاز به ورود و مساعدت خیرین دارد به مواردی همچون چاپ و توزیع قرآن کریم؛ حمایت از برگزاری کلاس های حفظ؛ توسعه جلسات قرآن خانگی؛ طرح تربیت معلم قرآن کریم؛ برگزاری کارگاه های سبک و مهارت های زندگی قرآنی؛ تأسیس مراکز مشاوره قرآنی دینی؛ حمایت از تشکل های فرهنگی قرآنی در مناطق محروم؛ تقویت تشکل های قرآنی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی؛ ؛ شناسایی پرورش استعدادها و گسترش کلاس های تفسیر قرآن در مراکز و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع)؛ اشاره کرد.

در ادامه مراسم آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد قرآن را راهگشای زندگی مردم دانست و گفت: نیاز است مسئولین امر نگاه ویژه ای به قرآن داشته باشند.چرا که قران پیام الهی است قرآن کلید دربهشت است ولذا باید قرآن در متن و بتن جامعه و زندگی ما نفوذ کند.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت خیرین در فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و… همواره نقش پررنگی دارند و لازم است این نقش در حوزه قرآن و برنامه‌های قرآنی نیز وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست، خیرین به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.