دکتر سید جلیل میرمحمدی: شهید سید حسین فیض سال ها با بیماری های حاصل از ۷۰ درصد جانبازی سر کرد و بالاخره به یاران شهیدش پیوست

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: شهید حاج سید حسین فیض اولین فرمانده سپاه میبد بود که در سال ۵۹ و به مدت حدود دو سال در این جایگاه خدمت کرد.

دکتر سید جلیل میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار میبدما، گفت: ایشان مدتی را مسئول ستاد و بعد از آن در دوره سردار شهید اقابابایی به عنوان جانشین تیپ الغدیر استان یزد به فعالیت پرداخت که خدمات قابل توجهی نیز در این مدت انجام دادند.

دکتر میرمحمدی بیان داشت: از دیگر فعالیت های موثر شهید فیض، قائم مقامی فرماندهی سپاه کردستان، مشاور فرمانده نیروی مقاومت بسیج کشور در امور اهل سنت و سال ها نیز مشاور رئیس بنیاد شهید در امور ایثارگران و جانبازان بود.

وی با اشاره به حضور بسیار موثر این شهید بزرگوار در عملیات بدر، ادامه داد: سردار سید حسین فیض در مناطق عملیاتی جنوب کشور دچار مجروحیت شد و سال ها با درد و رنج های ایجاد شده از ۷۰ درصد جانبازی سر کرد و بالاخره به یاران شهیدش پیوست.

جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس در عملیات محرم ابراز داشت: سردار فیض، بالای بیست سال درگیر بیماری های متعددی بود که به خاطر همین بیماری ها نیز مرتباً عمل جراحی می شدند، و جالب اینکه با این همه درد و رنج و ناراحتی وقتی ایشان را می دیدیم، روحیه خوبی داشتند.

دکتر سید جلیل میرمحمدی بیان داشت: این مرد بزرگوار انسانی بسیار متخلق، خوشرو، خوش خلق و منطقی همراه با برخوردی گرم و صمیمی بود و در اولین دیدار انسان را شدیدا مجذوب خود می کرد.

گفتنی است مراسم تشییع این شهید بزرگوار که روز گذشته در تهران، به شهادت نائل آمد، سه‌شنبه ۸ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ از خیابان شهید صدوقی به‌ طرف گلزار شهدای اردکان برگزار می‌شود.

همچنین مجلس بزرگداشت سردار شهید سید حسین فیض اردکانی، سه شنبه‌شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد کوشک‌نو اردکان برگزار خواهد شد.