نشست پژوهشی حمایت از کالای ایرانی در حوزه خواهران

نشست پژوهشی با عنوان «حمایت از خرید کالای ایرانی»در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما به نقل از حوزه خواهران میبد؛ حجت الاسلام «مرتضی برزگر» معاون تهذیب مدرسه علمیه حجت ابن الحسن، بیان کرد:حوزه های علمیه باید مبانی فقهی خرید کالای ایرانی را برای مردم باز گو کنند تا مردم به اهمیت این موضوع واقف گردند و این مساله برای همه مهم جلوه کند.

وی افزود: خرید کالای ایرانی یک ارزش است و وقتی ما نامی از کالای ایرانی می آوریم منظور کالایی است که معادل ایرانی داشته باشد.

حجت الاسلام برزگر تصریح کرد:یکی از مهم ترین مبانی دین اشاره آیه ۱۴۱ سوره نساء به این موضوع است که می فرماید:«خدا هر راه تسلط بر مومنین را حرام کرده است»؛ حال این تسلط چه اقتصادی و چه سیاسی و فرهنگی باشد، ما باید کالای ایرانی بخریم تا مملکت مستقل شود.

استاد حوزه اظهار داشت: دشمن در قبال جنسی که وارد کشور می کند ابتدا هزینه سنگین می کندو بعد ما را حسابی غافل گیر می کند وما را محتاج و وابسته به خود می کند، قوام مملکت ما به مال و ثروت ملی است ، پس نباید اسراف کنیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه حجت ابن الحسن برادران در پایان خاطر نشان کرد:بسیاری از علماءو بزرگان دین حتی قبل از انقلاب بر این مساله اشاره داشته و با روی کار بودن حکومت جور باز این مساله کالای ایرانی و خرید آن برای علماءخیلی مهم بوده است وحال با توجه به شعارسال قرار گرفتن آن و مطالبه رهبری ولی فقیه باید گوش به فرمان باشیم .