ممنوعیت اردوهای زیارتی دانش آموزی توسط آموزش پرورش میبد/ دستورالعمل عجیبی که به مرحله اجرا در آمده است

چندی قبل دستورالعمل آموزش و پرورش همدان مبنی بر ممنوعیت بازدید دانش‌آموزان از گلزارهای شهدا و عیادت آنان از جانبازان موجی از اعتراضات را در افکار عمومی برانگیخت.

به گزارش میبدما؛ با گذشت چند هفته از انتشار این دستورالعمل اسف‌بار حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که در اداره آموزش و پرورش میبد نیز دستورالعملی عجیب سالهاست به تصویب رسیده و به مرحله اجراء نیز درآمده است.

گفتنی است، سه سال قبل آموزش پرورش میبد در شورای معاونین این اداره، ممنوعیت هر نوع اردوی “زیارتی” برای دانش اموزان را تصویب می‌کند و طبق این مصوبه، مدارس حق ندارند دانش آموزان را به اردوهای زیارتی خارج از استان (مانند مشهد و قم) اعزام کنند‼️

نکته جالبتر اینجاست که در این مصوبه منعی برای سفرهای غیرزیارتی مانند سفر به تهران جهت بازدید از نمایشگاه کتاب یا سفر به شیراز و… مشاهده نمی‌شود و صرفا “سفرهای زیارتی” دانش‌آموزی ممنوع اعلام شده است.

متاسفانه باید گفت که این مصوبه منحصر در آموزش و پرورش شهرستان میبد است و به هیچ وجه دستورالعمل کشوری نیست و به عبارت دیگر این منع اردوی زیارتی دانش‌آموزان با تدبیر و خواست متولیان آموزش و پرورش میبد انجام شده و در سایر نقاط کشور چنین دستورالعملی مشاهده نمیشود!

برخی از مسئولین آموزش و پرورش میبد چندی قبل در گفتگو با میبدما علت این امر را برخی حاشیه‌های سفرهای زیارتی اعلام کرده اند حال آنکه مشخص نیست چه حاشیه ای در سفرهای زیارتی وجود دارد که در سفرهای غیرزیارتی وجود ندارد؟ و چرا باید به دلایل واهی دانش‌آموزان را از برکات معنوی متعدد سفرهای زیارتی محروم کرد؟ آیا در سایر نقاط کشور این حاشیه ها وجود ندارد و فقط برای اردوهای زیارتی دانش آموزان میبدی چنین حاشیه هایی وجود دارد؟

متاسفانه طی سالهای اخیر توجه بی‌اندازه مسئولین ارشد شهرستان به «سخت افزار» آموزش و پرورش میبد (که البته شنیده میشود اعتراضات سایر ارگانها را نیز برانگیخته) و کم توجهی به مسائل «نرم افزاری» در این اداره ی بسیار حساس، نگرانی‌های بسیاری را برانگیخته است و این ابهام را ایجاد کرده که علیرغم عدم پذیرش رسمی سند ۲۰۳۰ گویا عملا برخی مفاد آن (عمدا یا سهوا) در حال اجرایی شدن است.