برگزاری نشست بصیرتی پاسخگویی به شبهات ولایت فقیه

استاد حوزه در نشست طلاب در مرکز آموزش عالی حوزوی خواهران میبد، گفت: اگر واقع بینانه بنگریم انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تاکنون دارای جهش ها و رویش های بسیاری بوده است.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام مرتضی برزگر، در نشست بصیرتی «پاسخگویی به شبهات ولایت فقیه» در مرکز آموزش عالی حوزوی خواهران میبد، اظهار کرد: قبل از پاسخگویی به شبهات پیرامون ولایت فقیه و با هدف ارائه تحلیل بهتر باید به انگیزه انقلابیون در بدو پیروزی انقلاب اسلامی و دوران مبارزات بپردازیم.

وی افزود: بسیاری از افراد با امام خمینی(ره) همراهی می کردند تا شاه را از کشور بیرون کنند، ولی در بین آنان منافقانی هم با انگیزه های متفاوت حضور داشتند.

این استاد حوزه با اشاره به تفکر تک بعدی برخی یاران امام خمینی(ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: عده ای از یاران امام (ره) در بدو پیروزی تنها به فکر رفاه مردم و کشور و عده ای هم به فکر پیشرفت کشور بودند، ولی هدف امام احیای حکومت دینی و ترویج اسلام ناب محمدی  و در یک کلمه «دین»بود.

حجت الاسلام برزگر ابراز کرد: تفاوت انگیزه انقلابیون باعث شد که پس از رسیدن به مدیریت کلان کشور اهداف مورد نظر امام (ره)به تعویق بیفتد و اگر واقع بینانه بنگریم انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تا کنون دارای جهش ها و رویش های بسیاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ما امروزه بدون هیچ گونه لشکر کشی و هزینه ای، پشت مرزهای اسرائیل هستیم و جوانان کشورهای اسلامی انقلاب ایران را الگویی برای مبارزه با استکبار می دانند.

استاد حوزه افزود: دیر نیست روزی که همه دنیا به پرچمداری ایران خود را برای ظهور منجی آماده کنند و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در مسائل گوناگون با سخنرانی های خود روشنگری نموده و وظیفه خود را انجام داده اند.

حجت الاسلام برزگر، طلاب و نخبگان حوزوی را به تلاش مضاعف و بیش از گذشته در بصیرت افزایی مردم و جوانان فراخواند و گفت: بصیرت افزایی نیازمند برنامه ریزی و تلاش بیشتر طلاب و نخبگان در جامعه است.

برپایه این گزارش، در پایان این نشست به سؤالات طلاب در زمینه ولایت فقیه پاسخ داده شد.