مسئولان باید با برنامه مدون اشتغال و کالای داخلی را رونق ببخشند/ دشمنان طعم تلخ شکست را از ملت ایران خواهند چشید

امام جمعه قم گفت: تجار و سرمایه گذاران باید به سمت تولید و تامین کالاهای استراتژیک بروند و دولت نیز باید از کالا و اشتغال داخلی حمایت کند؛ مسئولان باید یک برنامه عملی و دقیق با شاخص های معین تدوین کنند و در آخر سال نیز بر اساس این برنامه گزارش کار بدهند.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که با حضور مردم مومن و خدا جوی شهر کریمه اهل بیت(ع) در مصلای قدس برگزار شد گفت: جمهوری اسلامی ۴۰ سال است در مقابل امواج طولانی مقاومت کرده؛ با رهبری امام (ره) و مقام معظم رهبری از همه این سختی ها گذشتیم و پایه های نظام اسلامی توسط مردم صیانت شد.

وی افزود: امروز بار دیگر همه ستمکاران عالم برای زدن ضربات سهمگین به نظام اسلامی جمع شدند و توطئه های فراوانی در دست انجام است؛ در بحران های جدید همه معاندان و جریانات نفاق و استکبار و جریان ارتجاع منطقه جمع شده اند تا به جمهوری اسلامی لطمه وارد کنند؛ گاهی نیز برخی با غفلت ها در دام آنها قرار می گیرند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: تحریف و نفوذ، استحاله نظام، تحریم ها، ناامید سازی مردم و کوچک شمردن خدمات نظام، ضربه زدن به محور امامت و ولایت و… از جمله اهداف دشمن در ضربه زدن به نظام اسلامی است.

وی گفت: امروز نیز دشمنان سعی می کنند که راه های جدیدی برای تحریم ایجاد کنند؛ حجاب انتخاب زن مسلمان است و از ضروریات کشور و نظام اسلامی است، ولی گاهی افراد ظاهر الصلاح این امر واجب دینی را مورد انکار قرار می دهند.

دشمنان طعم تلخ شکست را از ملت رشید ایران خواهند چشید

مدیر حوزه های علمیه اظهارکرد: در آستانه روز جمهوری اسلامی هم باید خداوند را شکر کنیم و هم باید آسیب ها و راه های خطا را بشناسیم و راه هایی که رهبری به ما نشان می دهند را بشناسیم و در این مسیر حرکت کنیم که قطعا دشمنان طعم تلخ شکست را از ملت رشید ایران خواهند چشید.

امام جمعه قم بیان کرد: جریان اعتکاف باید ادامه پیدا کند زیرا این جریان مبارک رویش انقلاب اسلامی بود که امیدواریم این جریان در این سال نیز به بهترین شکل برگزار شود زیرا یک فرصت ناب خودسازی است.

وی با اشاره به شعار سال گفت: باید در مقابله توطئه های دشمن بر اقتصاد مقاومتی تاکید کنیم؛ اقتصاد مقاومتی به دنبال مبارزه با فساد و فقر و تبعیض است.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: اشرافی گری، اسراف، ویژه خواری و فساد و تبعیض زیبنده نظام اسلامی نیست و ملت و مسئولان و دستگاه های نظارتی و قضایی باید در مقابل این فسادها بایستند؛ باید زمینه فساد در جامع از بین برود.

وی گفت: در اقتصاد مقاومتی باید برپایه ملت حرکت کنیم و روی دانش بنیانی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، مبارزه با قاچاق و مراوده تجاری با کشورهای جهان به خصوص کشورهای شرقی و حمایت از کالاهای داخلی حرکت کنیم.

امام جمعه قم اظهارکرد: اگر چیزی در داخل مشابه دارد باید به دنبال کالای داخلی باشیم؛ فقط مبارزه با قاچاق و توسعه خرید و فروش کالای داخلی می تواند اشتغال را توسعه دهد؛ مصرف کنندگان باید قرار بگذارند که در امسال تا جایی که امکان دارد از کالای داخلی حمایت کنند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: تجار و سرمایه گذاران باید به سمت تولید و تامین کالاهای استراتژیک بروند و دولت نیز باید از کالا و اشتغال داخلی حمایت کند؛ مسئولان باید یک برنامه عملی و دقیق با شاخص های معین تدوین کنند و در آخر سال نیز بر اساس این برنامه گزارش کار بدهند.

مسئولان نباید به سمت حواشی بروند

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: همه باید در جریان مشکلات مردم تلاش کنند که این مشکلات حل شود؛ مسئولان نباید به سمت حواشی بروند؛ آنها باید به دنبال رفع آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی مردم بروند.

وی در خطبه اول نیز با اشاره به جایگاه حضرت علی(ع) بن ابیطالب گفت: مولا علی(ع) سرباز و سردار مجاهد پس از رسول الله با فتنه ای بزرگ مواجه شد که هم رسالت خود را در تبیین حقایق دین انجام داد و هم یک دوره طولانی از صبر و سکوت در میان سالی آرامش و صبوری و حکمت و… را به نمایش گذاشت و در عصری که سن ایشان بر حسب سنین عادی به کمال رسیده بود به حکومت و حاکمیت رسید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که حاکمیت علی(ع) نیز حاکمیت نمونه ای بود افزود: ایشان مورد اتفاق همه فرق اسلامی است و جز کژ اندیشان و ناصیبان که اقلیتی محدود بودند همه در مقابل ایشان متواضع هستند و همه به عظمت مام علی(ع) اقرارداردند.

وی تصریح کرد: جاذبه و دافعه ایشان بسیار مهم است؛ جاذبه و دافعه علی(ع) در عالی ترین شرایط بود؛ هزاران سختی به جان خریدند برای حمایت از علی(ع) و در عین حال دشمنان ایشان نیز با بدترین شیوه با علی(ع) رفتار کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این رفتار ظالمانه دافعه ایشان را نشان می داد؛ امام علی(ع) مجمع اضداد بود؛ قهر و مهر در علی در اوج بود؛ مجاهدت و خضوع علی(ع) در اوج بود؛ علی(ع) محور حق بود؛ در کتب فریقین آمده است که حب محور حقانیت و بغض او محور ضلالت است؛ انسان ها در مقابل این عظمت احساس کوچکی میکنند؛ دانش و علم علی(ع) به حدی بود که باب مدینه علم پیامبر به شمار آمد و نمونه و میراث این علم آن چیزی است که در نهج البلاغه می بینیم.

وی افزود: زهد و پارسایی علی(ع) زبانزده عام و خاص بود و هیچ کس نمی توانست چشم پوشی از مطامع دنیا را مورد انکار قراردهد؛ ایثار و فداکاری علی(ع) به حدی است که به جای پیامبر می خوابد تا جان پیامبر را نجات دهد؛ ایشان جان خود را تقدیم خدا کردند و شجاعت ایشان نیز شجاعت بی نظیری است که مطلقا در هیچ جنگ و رزمی پشت به دشمن نکرد و همیشه نیز پیشگام بود و در اکثریت قریب به اتفاق هشتاد جنگ در زمان پیامبر پیشگام بود.

آیت الله اعرافی گفت: مهر و محبت علی(ع) به حدی بود که مردم آرزو می کردند که ای کاش ما نیز به جای یتیمانی که اینگونه مورد مهر علی(ع) قرار می گیرند بودیم؛ این امام با هزاران مشکل و معرکه شب ها ۱۰۰۰ رکعت نماز می خواند.

وی گفت: عدالت ایشان به حدی بود که ایشان عدل مجسم می دانستند و شهادت ایشان نیز به حسب همین عدالت ایشان حادث شد؛ ۱۲هزار حدیث در مسند امام علی(ع) جمع آوری شده است؛ بیش از ۵۰۰ خطبه و ۵۰۰ دعا از سوی ایشان ذکر شده است و ۸۰ آیه نیز در وصف ایشان نازل شده است.