اجرای طرح آرامش بهاری در امامزاده های میبد

طرح آرامش بهاری هر ساله در ایام عید نوروز توسط اداره اوقاف و امورخیریه در امامزاده های سطح شهرستان میبد همزمان با امامزادگان شاخص سراسر کشور برگزار می گردد.

به گزارش میبدما به نقل از بام میبد؛ این طرح باهدف پذیرایی مادی و معنوی زائرین و مسافرین نوروزی در بقاع متبرکه و برخی آثار تاریخی ، با حضور روحانیون متخصص و توانمند در عرصه های کار با کودک ، مشاوره و ایستگاهای همه واقف باشیم ، اجرا می گردد.

در شهرستان میبد امامزاده سیدصدرالدین قنبر و خدیجه خاتون و سیدابوالقاسم بیده و بقعه شیخ ابوالقاسم بفروئیه مجری این طرح هستند.

علی محمد قاسمی از مبلغین طرح آرامش بهاری در امامزاده سید صدرالیدن قنبر که به عنوان مبلغ این طرح از اداره اوقاف شهرستان قم اعزام شده است ، در این ارتباط بیان کرد: در این طرح که در چهار امامزاده سطح شهرستان میبد ، همزمان با سراسر کشور برقرار است، غرفه های کار با کودک ، مشاوره و غرفه چند رسانه ای وجود دارد که البته غرفه چند رسانه ای آن در شهرستان میبد فعال نیست .

وی استقبال مردم از این طرح را خوب توصیف نمود و افزود : در واحد مشاوره افراد برای طرح مشکلات خانوادگی و مسائل مربوط به ازدواج ، روابط بین دختر و پسر ، مشکلات نوجوانان دختر و پسر ، پرسش و پاسخ شرعی و مسائلی دیگر مراجعه داشته اند .

این مبلغ در ادامه به بیان خاطره ای از این طرح آرامش بهاری در میبد در طی روز های اخیر اشاره نمود و اظهار داشت : خانمی جهت گرفتن دعا برای بخت گشایی مراجعه داشتند و ما در این باره توضیحاتی راجع به بخت و صحیح بودن یا نبودن آن برای این خانم ارائه نمودیم و با پرس و جویی که به دنبال آن صورت گرفت و معرفی شخصی برای ازدواج ، آشنایی بین دو خانواده در این محل صورت گرفت که قرار شد با تحقیقات و مشخص شدن نتایج ، تصمیمشان را برای ازدواج بگیرند.

وی از مردم خواست در این ایام که وقت آزادتری دارند در امامزاده ها که بهترین مکان ها برای سیاحت و همچنین زیارت است ، حضور یابند و نیز با آمدن به این اماکن می توانند از مشاوره مبلغینی که همه از قم اعزام می شوند و در زمینه های کار خود ، با دیدن دوره های آموزشی ، تخصص دارند ، استفاده کنند.

گفتنی است ، رئیس اداره اوقاف میبد و کارشناس فرهنگی این اداره به همراه مبلغین اعزامی طرح آرامش بهاری با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ایام نوروز دیدار کردند و از رهنمود های ایشان در اجرای در طرح آرمش بهاری استفاده نمودند.

این طرح به طور روزانه مورد بازدید مسئولین اداره اوقاف در شهرستان میبد ، قرار می گیرد.

لازم به ذکر است در امامزاده خدیجه حاتون نمایشگاه کتاب و در امامزاده سید صدر الدین قنبر بازارچه کارآفرینی در حاشیه برگزاری طرح آرامش بهاری دایر می باشد.