حرکت زیبای یک نویسنده هنگام دریافت جایزه کتاب سال در پاسخ به سعید راد

چند شب پیش در منزل شاهد افتتاحیه فیلم فجر بودم، در این مراسم مسئولان ارشاد نیز حضور داشتند، اما این مراسم در شان جمهوری اسلامی ایران نبود چرا که حرکت‌های نازیبایی در آن دیده شد، از جمله اینکه مجری برنامه با لودگی و رفتاری جلف در حال اجرای برنامه بود

نویسنده تقدیرشده در سی و یکمین دوره جایزه سال جمهوری اسلامی ایران حوزه تاریخ معاصر پیرامون حرکت انقلابی خود هنگام دریافت جایزه کتاب سال توضیح داد.

صفاءالدین تبرائیان نویسنده تقدیر شده در سی و یکمین دوره جایزه سال جمهوری اسلامی ایران حوزه تاریخ معاصر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون دریافت هدیه خود و حرکت زیبا در هنگام دریافت جایزه توضیح داد: به محض اینکه نام بنده برای دریافت جایزه اعلام شد عکس سید انقلابی، سید حسن نصرالله را از جیبم بیرون آورده و با گیره‌ای روی لباسم نصب کردم و روی سن رفته و هدیه‌ام را دریافت کردم.

 تبرائیان در ادامه در توضیح بیشتر پیرامون شکل گیری این حرکت در ذهنش عنوان کرد: چند شب پیش در منزل شاهد افتتاحیه فیلم فجر بودم، در این مراسم مسئولان ارشاد نیز حضور داشتند، اما این مراسم در شان جمهوری اسلامی ایران نبود چرا که حرکت‌های نازیبایی در آن دیده شد، از جمله اینکه مجری برنامه با لودگی و رفتاری جلف در حال اجرای برنامه بود و… آنچه دیدم سعید راد و فرامرز قریبان دعوت می‌شوند و سعید راد درخواست صحبت می‌کند، در سخنان خود از دو بزرگ ایران یاد می‌کند، یکی قهرمان کشتی جهان که خاک ایران را ترک نکرد، اما نام بردن از فرد دوم یعنی بهروز وثوقی وجهی در این مراسم نداشت. خدا رو شکر در همان تالار یعنی تالار حدت مراسم کتاب سال برگزار شد، می‌خواهم بگویم اگر در این ایام باید نام و یاد فردی زنده نگاه داشته شود آن افراد مولود انقلاب و فرزندان خلف امام خمینی در مقاومت لبنان هستند که باعث سربلندی جهان اسلام و جهان عرب شده‌اند.

 وی افزود: این شخص از سال ۱۹۹۲ تا به امروز با اقتدار در حال رهبری جنبش حزب الله است و ما برای این قهرمانی‌ها حاضر نشدیم کوچه‌ای را به نام بنت جمیر کنیم. حتما باید فردی شهید شود تا کوچه‌ای را به نامش کنیم! اگر اینطور است که عماد مغنیه شهید شده پس چرا شورای شهر حاضر به این کار نیست.

 وی ادامه داد: با نصب عکس سید حسن نصرالله روی پیراهنم می‌خواستم بگویم اگر قرار است نام و یاد فردی زنده شود آن فرد دانش‌آموخته مکتب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که باید نام و یادش ذکر شود.

 شایسته تقدیر درحوزه تاریخ در سی و یکمین دوره جایزه سال جمهوری اسلامی ضمن بیان اینکه طبق آمار وزارت ارشاد بنده پرکار ترین محقق حوزه تاریخ ایران هستم، تصریح کرد: طی سه سال اخیر ۶ عنوان کتاب از بنده منتشر شده که دو اثر در این میان دو جلدی هستند. «احیاگر حوزه نجف» و «چون اسفنج نرم»، «انتفاضه شعبانیه» و «خوابگردها» از جمله دیگر آثار بنده هستند.

 وی درباره ملاقات با سید حسن نصرالله گفت: حدود شش ماه پس از شهادت سید هادی فرزند سید حسن خدمت ایشان رسیدم، البته در لبنان عراق و سوریه درس خوانده‌ام و باید بگویم در دهه فجر باید از این فرزندان مولود انقلاب یاد شود.

 تبرائیان با اشاره به اینکه این حرکت برای تبیین این مساله بود که سید حسن نصر‌الله در قلب تک‌تک ایرانیان جای دارد، اضافه کرد: در روز ۲۲ بهمن نیز خواهیم دید که چگونه مردم با نمایش تصویر او از وی قدرشناسی خواهند کرد.

 گفتنی است، عصر  مراسم سی یکمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و یکمین دوره جایزه جهانی کتاب سال برگزار شد.