خاله قلابی در میبد؛ قیمت:۴۰۰۰تومان!

غلامحسین علوی

  • غلامحسین علوی/ علی آباد ما

پیامک اومده، که جشن “خاله شاپرک” با بلیط ۴۰۰۰ تومن، در فلان تاریخ در میبد برگزار می شود!!!

به فکرم رسید، تو این اوضاع “سبدی” که هیچ برف و بوران و زلزله ای نتونسته برخی رو از صف‌های سبد کالا جدا کنه، این “خاله قلابی” از کجا پیداش شد ؟!

احتمال دادم، این خاله گرامی، مثل خاله های بنده، ایضاً بنده!؛ از رسیدن به سبد کالا جا مونده، و با این خاله بازی ها می خواد، جبران “سبد نداشته” رو بکنه !

عجیبه …

تو این روزگاری که به وفور در اطراف همه ما، خاله و عمه و عمو و داییِ ندیده و نبوسیده، زیاده، و مدت هاست که خبری ازشون نداریم و بهشون سری نزدیم، در حالی که برای رفتن به دیدن اونها، خدا ثواب بیشماری رو نصیبمون میکنه، نمی دونم، کدوم شیر پاک خورده ای، حاضره برای “شیرین عقلی” یه “خاله‌ی پولکی”،‌ ۴۰۰۰ تومن پول بی زبون رو خرج کنه؟!

البته ادعای “پولکی” بودن این خاله های قلابی و انداختنی، انگار دروغ هم نباشه، آخه اگه به خاطر دوستی با بچه ها این کار رو می کنه، بیاد و برنامه “مفتی” اجرا کنه‌!!! مثل سینما؛ که مردم برای رفتن و دیدن فیلم های “مفتی” اون، صف‌های کیلومتری تشکیل دادند !

البته غرض از نوشتن این مطلب، کساد کردن بازار “خاله خانم” نبود، بلکه گفتم اگه کسی تو این قحطی پول تو صندق ذخیره ارزی، ۴ هزار تومن پول مفت داره، بیاد بده نیم کیلو “برنج …” بخره، شاید آخر هفته یه ۱۱۰ میلیون تومنی برنده شد، اگر هم نشد مشکلی نداره، چون حداقل برنجش خوردنی هست !!!(البته این نحوه سرکیسه کردن مردم گشنه رو خیلی زشت می دونم، کار مشترک کثیفی از یک بنگاه اقتصادی و رسانه ای که معلوم نیست به قول عادل خان، “چه می کنه ؟!”)

امیدوارم خاله ها، عمه ها، عمو ها و دایی ها، ایضاً بچه هاشون، یادتون نروند، برای دیدنشون ۴ هزار تومن هم نمی خواد پول بدهید، تازه ازتون پذیرایی هم می کنند …. “مفتی” !!!