“میبد” در بخشی از فیلم مشترک ایرانی مالزیایی

فیلم ‘لحظه بی‌پایان’ یا ‘جانجی زهان’ (به زبان مالایی)نخستین محصول مشترک سینمای ایران و مالزی عصر دوشنبه در سینما گلدن اسکرین کوالالامپور برای اولین بار به صورت غیرعمومی اکران شد.

به گزارش میبدما به نقل از ایرنا، دراکران افتتاحیه این فیلم سفیر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، تعدادی از مسئولان نهادهای ایرانی و دست اندرکاران مالزیایی فیلم لحظه بی پایان ازجمله کارگردان، تهیه کننده ، بازیگر نقش اصلی زن این فیلم و علاقه مندان مالزیایی به سینمای ایران حضور داشتند.
این فیلم درحالی به نمایش درآمد که سالن سینمای گلدن اسکرین میدولی کوالالامپور کاملا از علاقه مندان به هنرهفتم و به ویژه سینمای پرآوازه ایران درجهان، پر شده بود.
فیلم سینمایی ‘ لحظه بی‌پایان’ یا ‘جانجی زهان’ ( به زبان مالایی) محصول مشترک ایران و مالزی است که با هنرنمایی هنرمندان سینمای ایران و مالزی و فیلمبرداری از لوکشین هایی در سه شهر زیبای ایران تهیه شده است.
این فیلم که سرمایه گذار و حامی مالی مالزیایی آن شبکه ماهواره ای آستروست دو تهیه‌کننده ؛ محمدعلی حسین‌نژاد از ایران و ‘زابرینا فرناندز’ از مالزی دارد.
کارگردان ‘جانجی زهان’ نیز ‘برنارد شولی’ از کارگردان‌های شناخته شده کشور مالزی است که دراین فیلم فرناندز برای نخستین بار به عنوان کارگردان دوم نیز با شولی همکاری داشته است.
به گفته شولی ، سکانس های این فیلم در ۴۳ مکان مختلف و در ۱۲ روز در ایران فیلم برداری شده است.
‘نورفزورا’ بازیگر و از فعالان عرصه سینمای مالزی که تصویرش بیشتر برای مردم جنوب شرق آسیا آشناست به عنوان نقش اصلی زن فیلم در جلوی دوربین حضور یافته است.
‘امیررضازاده’ هم در این فیلم به ایفای نقش اول مرد و مقابل هنرمند مالزیایی پرداخته است.
رابعه مدنی و جمعی از هنرمندان بومی شهرهای شیراز و یزد نیز هم بازیگران دیگر این فیلم دراماتیک حدود ۱۰۰ دقیقه ای هستند.
به طور خلاصه داستان این فیلم درباره یک زوج جوان ایرانی – مالایی است که پس از ازدواج برای گذراندن ماه عسل شهرهای یزد ، شیراز، میبد، تفت و ابرکوه ایران را برای سفر خود انتخاب می کنند که مسیر این سفر کل داستان این فیلم را به خود اختصاص می دهد.
جذابیت های این فیلم که از دو چشمه فرهنگ غنی و آداب دیرینه سنتی و جغرافیا و طبیعت زیبا و چشم نوازایران سرچشمه گرفته درطول سفر این زوج جوان و درسکانس های مختلف فیلم درمقابل دوربین بسیار خوش درخشیده است.
زیبایی این فیلم آنگاه دوچندان می شود که سفر در این سرزمین پهناور و سرشار از نعمات الهی با جستجوی درونی هر دو نقش اول آن گره می خورد.
اگرچه پرش های سریع از لوکشین های جغرافیای ایران گاهی به مخاطب این تلنگر را می زند که دوربین ها نیز دربسیاری ازبخش ها از نشان دادن کامل زیبایی نقاط و آثار تاریخی این کشور پهناور از نفس افتاده اند اما درپایان نمایش فیلم به خوبی سحر سرزمین ایران درچشمان تماشاگران مالزیایی قابل رویت بود.
قرار است فیلم ‘لحظه بی پایان ‘ درایران نیز برای نخستین بار دربخش بین الملل فیلم فجر در اردیبهشت سال آینده به نمایش گذاشته شود.
کمیته میراث جهانی یونسکو در چهل و یکمین اجلاس خود شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.
ویژگی های اقلیمی تمدنی شهرهای شیراز به ویژه یزد ، جاذبه ها ، امکانات ، قابلیت های گردشگری، غذاها و صنایع دستی، منظره های بکر وبومی همه بخشی از شکار فیلمبردار این اثر سینمایی است که سبب شد بسیاری از تماشاگران مالزیایی را که تاکنون به ایران سفر نکرده اند با خود به این شهرها ببرد.
درپایان این مراسم عوامل مالزیایی این فیلم در کنفرانس خبری خبرنگاران ایرانی و مالزیایی شرکت کردند.