لزوم توجه جدّی به بحث فلسفه، فقه و اخلاق زن و خانواده

مدیر حوزه های علمیه گفت: باید به بحث فلسفه اخلاق، فقه و اخلاق زن و خانواده که مرتبط با مباحث حوزه های علمیه نیز می باشد، بیشتر و بهتر از قبل کار شود تا با ساماندهی لازم در این عرصه شاهد حل مشکلات و معضلات قشر مهم و تاثیرگذار زنان و خانواده در کشور باشیم.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در دیدار معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و هیات همراه با اشاره به اهمیت بحث خانواده در کشور گفت: گرچه در این عرصه کارهای خوب و مهمی انجام شده اشت و شهید مطهری نیز در این حوزه کار موثر و خوبی انجام داده اما هنوز مسائل جدید و مهمی در عرصه زنان و خانواده هست که باید حل شود.

وی همکاری و همدلی همه دستگاه ها و قوا برای حل مشکلات کشور و مردم را خواستار شد و تاکید کرد: بدون وفاق و همدلی لازم همه دستگاه ها نمی شود کارها و مشکلات اساسی مردم را حل کرد و حل مشکلات مربوط به عرصه زنان و خانواده نیز از این امر مهم مستثنی نیست.

امام جمعه قم خاطر نشان ساخت: همه دستگاه های فرهنگی و علمی درکشور مخصوصا حوزه و دانشگاه باید در خدمت مردم باشند و در صدر برنامه های آنان حل مشکلات و مسائل کلان مردم باشد و حوزه به سهم خود هم مطالبه گر است و هم پاسخگو.

آیت الله اعرافی با تاکید بر لزوم ساماندهی کارهای انجام شده در عرصه زنان و خانواده خاطر نشان ساخت: باید به بحث فلسفه، فقه و اخلاق زن و خانواده که مرتبط با مباحث حوزه های علمیه نیز می باشد، بیشتر و بهتر از قبل کار شود تا با ساماندهی لازم در این عرصه شاهد حل مشکلات ومعضلات قشر مهم و تاثیرگذار زنان و خانواده در کشور باشیم.

خاطر نشان می شود: معصومه ابتکار که امروز به قم سفر کرده است، در نخستین برنامه این سفر با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با رئیس دفتر آیت الله العظمی سیستانی در ایران دیدار و گفت وگو کرد.

همچنین شرکت در همایش منزلت زن، تحکیم بنیان خانواده، افتتاح پروژه های بخش کشاورزی، بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی و… از جمله برنامه های ابتکار در سفر یک روزه به قم است.