حفاری های غیر مجاز در بافت تاریخی ندوشن/ چه کسی پاسخگو است؟

به دلیل نبود متولی میراث فرهنگی در ندوشن، برخی ناآگاهان به ارزش های تاریخی و میراث فرهنگی و برخی عتیقه فروشان و گنج یابان طمع کار با سوء استفاده از موقعیت به دنبال سود جویی هستند.

به گزارش میبدما به نقل از ندای ندوشن؛ مدتهاست برخی سودجویان و مخربان تاریخ و فرهنگ و آثار باستانی به جان برخی از اماکن تاریخی بخش ندوشن افتاده‌اند و با حفاری‌های متعدد علاوه بر ناخوشایند کردن جلوه‌ی این آثار و اماکن تاریخی به خصوص باغ رضوان ندوشن، دوستداران فرهنگ و تاریخ و هنر ندوشن و اهالی را ناراحت کرده و سبب سلب آسایش آنان شده اند.

تعطیلی نمایندگی میراث فرهنگی، نبود نیروی حفاظتی و مراقب آثار با توجه به اینکه در گذشته دو نیرو ی حفاظتی در منطقه حضور داشتند، نبود نظارت بر مکان های بکر گردشگری از جمله سنگ آب های غارهای ارزشمند، چشمه سارها و محل های تاریخی از جمله مشکلاتی است که این بخش را با چالش جدی مواجه کرده است.

به همین دلیل برخی ناآگاهان به ارزش های تاریخی و میراث فرهنگی و برخی عتیقه فروشان و گنج یابان طمع کار با سوء استفاده از موقعیت به دنبال سود جویی هستند.

امیدواریم مسئولین امر با اتخاذ تدابیر لازم عوامل تخریب و حفاریهای غیرمجاز را دستگیر و به اشد مجازات رسانند تا درسی باشد برای همه غارتگران سرزمین تاریخی مان.

اما سخنی با مسئولان متولی داریم که شما به عنوان مسئول حفاظت آثار تاریخی این دیار در مقابل آیندگان و همچنین تاریخ پرفروغ این دیار مسئول بوده و در برابر تاریخ پاسخگو خواهید بود!