“فتا”، پلیس افتخاری جذب می کند

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: جرائم اینترنتی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش میبدما؛ مرتضی ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به گسترش جرائم در فضای مجازی، گفت: در استان بیشترین جرائم در حوزه‌های اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و سوءاستفاده از عکس‌های شخصی دیگران از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه جرائم اینترنتی از سال گذشته تاکنون افزایش داشته است، افزود: به کلیه جرائمی که در فضای مجازی وجود دارد و به‌نوعی موجبات ناامنی فضای سایبری استان و کشور را فراهم می‌آورد، پلیس فتا با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان یزد تصریح کرد: به دلیل عدم نظارت آگاهی کافی و لازم در خریدهای اینترنتی و ارتباط مردمی ابزار الکترونیکی جدید در افزایش وقوع جرائم اینترنتی تأثیر بسزایی داشته است.

ابوطالبی بانوان، قشر جوان و قشر بی‌سواد فضای مجازی (کسانی که در حوزه فضای مجازی اطلاعات و آگاهی لازم را در حوزه امنیت ندارند) را مهم‌ترین قربانیان جرائم سایبری دانست و اظهار داشت: کلاه‌برداری‌های اینترنتی، برنده شدن جایزه و انتشار اکاذیب از جرائم نوظهور در عرصه اینترنت است.

این مسئول بابیان اینکه تأمین امنیت در وقوع جرائم سایبری با همکاری مراجع استانی محقق می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی با شماره‌های ۲۱۸۳۸۴۴ و ۲۱۸۳۷۱۲ تماس حاصل کنند و پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگو است.

وی در ادامه به جوانان و خانواده‌ها هشدار داد: نگهداری کردن عکس‌های خصوصی، مخصوصاً بانوان درگوشی‌های هوشمند و چه ساده تحت هیچ شرایطی امن و خصوصی نیست و ازنظر کارشناسان نرم‌افزار و سخت‌افزار پلیس فتا هر قطعه یا وسیله الکترونیکی که وصل به اینترنت می‌شود را نمی‌توان امن دانست.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان یزد مشکلات مالی ازجمله چاپ بنر، طراحی، داستان نویسی، تهیه نرم‌افزار و سخت‌افزار و عدم همکاری ادارات دولتی و غیردولتی را از مشکلات پیش رو در این سازمان دانست.

ابوطالبی بیان کرد: آگاهی رساندن از طریق مطبوعات، صداوسیما، آموزش‌وپرورش، شهرداری، استانداری، سپاه و حوزه‌های علمیه می‌تواند باعث کاهش روند در رشد جرائم سایبری شود و مردم آگاهی‌های لازم را از این طریق به دست آورند.

این مسئول در پایان ضمن به کار گرفتن پلیس افتخاری، خاطرنشان کرد: پلیس فتا در حوزه‌های فضای مجازی، ترجمه متون انگلیسی، طراحی فتوشاپ، برنامه‌نویسی و داستان‌نویسی پلیس افتخاری جذب می‌کند و از همه شهروندان خواست تا همکاری لازم را با پلیس فتا در این زمینه‌ها داشته باشند.