وضعیت نامطلوب فوتبال بانوان در استان یزد

رئیس هیئت فوتبال استان یزد با تأکید بر اینکه استان یزد در حوزه فوتبال بزرگ‌سالان کمبود دارد، گفت: در این استان هیچ‌کس زیر بار تیم‌داری و باشگاه‌داری نمی‌رود.

به گزارش میبدما؛ عبدالرضا دستا در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به وضعیت هیئت فوتبال استان یزد،گفت: استان یزد دارای ۲۲ تیم در لیگ کشور است؛ اما آنچه شرایط استان را سخت کرده این است که استان یزد در حوزه فوتبال بزرگ‌سالان کمبود دارد که این کمبود نقطه‌ضعفی برای فوتبال استان یزد به شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه در حال حاضر در رایزنی افزایش تیم در لیگ برتر فوتبال هستیم، افزود: مهم‌ترین برنامه‌هایی هیئت فوتبال استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون ساماندهی مدارس فوتبال، کات کردن تیم‌های پایه و برگزاری فستیوال بوده است که برنامه‌ها به‌خوبی پیش رفته و به‌طور قابل رضایتی برگزارشده است.

رئیس هیئت فوتبال استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد در حوزه فوتبال ساحلی رتبه برتر کشوری را کسب کرده است، اظهار داشت: پشتوانه سازی تیم‌های لیگ فوتبال ساحلی استان بر عهده هیئت فوتبال استان یزد است و در همین راستا در سال جاری اولین مسابقات فوتبال ساحلی در رده‌های زیر ۱۱ و ۱۴ سال در استان یزد برگزارشده است و همچنین در بهمن‌ماه سال جاری نیز برای بزرگ‌سالان نیز این‌گونه مسابقات برگزار خواهد شد.

دستا روند برگزاری کلاس‌های مربیگری فوتسال استان یزد را مطلوب عنوان کرد و بیان داشت: در رده‌های فوتسال دو دوره کلاس مربیگری در استان یزد برگزارشده است که برگزاری این دوره از کلاس‌ها باعث شده است که در تربیت مربی که از اصل مهمی در این حوزه به شمار می‌رود بسیار خوب عمل کنیم؛ چنانچه در سال جاری مسابقات لیگ برتر فوتسال استان یزد به‌خوبی و باکیفیت بسیار خوبی برگزارشده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه فوتبال بانوان استان یزد در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برد، از اهتمام ویژه مسئولین در احیاسازی و رشد و بالندگی فوتبال بانوان تأکید کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم تا این بخش از فوتبال را احیا کنیم و در همین راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است؛ چنانچه در پی آن هستیم تا مسابقات فوتبال بانوان را در استان یزد راه‌اندازی کنیم؛ همچنین اهتمام جدی در راستای برگزاری اولین دوره کلاس مربیگری در سال جاری داریم؛ چراکه هر چه بتوانیم در این راستا داور و مربی بیشتری تربیت کنیم، منجر به رشد و بالندگی فوتبال بانوان در استان یزد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر در پی تغییر چارت و ساختار هیئت فوتبال در استان یزد هستیم، تصریح کرد: در همین راستا شورای توسعه فوتبال استان یزد را راه‌اندازی کرده‌ایم؛ به‌گونه‌ای که در این شورا نمایندگانی از حوزه‌های مختلف حضور دارند و در جهت توسعه فوتبال استان یزد بحث و تبادل‌نظرهایی صورت می‌گیرد.

رئیس هیئت فوتبال استان یزد در خصوص مهم‌ترین مشکلات هیئت فوتبال استان یزد، تأکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و همچنین وضعیت نامطلوب جایگاه فوتبال در کشور، در استان یزد هیچ‌کس زیر بار تیم‌داری و باشگاه‌داری نمی‌رود؛ همچنین مهم‌ترین مشکل فوتبال استان یزد این است که در چندین سال اخیر یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال در استان یزد وجود ندارد که اگر بود وضعیت فوتبال استان یزد این‌گونه نبود.

دستا با اشاره به اینکه در ارتقای جایگاه فوتبال استان یزد گام‌های مؤثری برداشته‌شده است، عنوان کرد: در حال حاضر به دنبال این هستیم تا در استان یزد افرادی را پیدا کنیم که در فوتبال سرمایه‌گذاری کند و همچنین در پی آن هستیم تا این‌گونه افراد را به سمت باشگاه‌داری حرفه‌ای هدایت کنیم؛ به گونه‌ای که جذب اسپانسر در راستای ارتقای جایگاه فوتبال استان یزد ازجمله مهم‌ترین اهداف هیئت فوتبال استان یزد است.

وی بابیان اینکه استان یزد در حال حاضر دارای ۲۳ مدرسه فوتبال مجوز دار است، اذعان کرد: مدارس فوتبال مجوز دار در استان یزد مجبور به رعایت استاندارها هستند؛ همچنین در استان یزد مدارس فوتبال بدون مجوز نیز وجود دارد که به این مدارس تذکر داده‌شده است تا نسبت به مدارک خود اقدام نمایند؛ چراکه اگر در سال آینده مجوز نداشته باشند از فعالیت محروم خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان خطاب به مسئولین استان یزد در راستای ارتقای جایگاه فوتبال در استان یزد، خاطرنشان کرد: مردم استان از وضعیت فعلی فوتبال استان یزد ناراضی هستند؛ چنانچه در چهار سال گذشته لیگ فوتبال استان یزد نابودشده است و در حال حاضر با توجه با پتانسیل‌های زیادی که در استان وجود دارد، اهتمام ویژه مسئولین را می‌طلبد که این مهم را پیگیری کنند و با مدیریت مؤثر پا به این عرصه بگذارند و باعث جذب سرمایه‌گذار در حوزه فوتبال استان یزد شوند تا از مشکلات فوتبال استان یزد کاسته شود.