بازدید استاد زکریا اخلاقی از رسانه رسمی حوزه علمیه

اعضای دبیرخانه کنگره بین المللی شعر توحیدی ضمن بازدید از سامانه اطلاع رسانی حوزه های علمیه، از نزدیک با فعالیت ها و دستاوردهای خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه آشنا شدند.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اخلاقی، دبیر علمی کنگره بین المللی شعر توحیدی در حاشیه بازدید از رسانه رسمی حوزه علمیه، با بیان این که کنگره بین المللی شعر توحیدی تحت اشراف آیت الله اعرافی در میبد برگزار خواهد شد، اظهار داشت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حوزه علمیه قم ضمن بهره گیری از ادبیات روز، نیازهای مخاطبانی را به منظور عرضه معارف ناب الهی شناسایی نموده است.

وی به تأسیس انجمن های ادبی در حوزه های علمیه اشاره نمود و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در عرصه های مختلف ادبی از جمله، شعر، داستان، نویسندگی به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته است. بهره گیری از ابزارهای ادبی بهترین بستر برای عرضه گنجینه غنی و پربار حوزه های علمیه به جامعه هدف می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اخلاقی در پایان ضمن تأکید بر اهمیت کادر سازی و بهره گیری از ظرفیت فعالان عرصه هنر و ادب، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در سالیان اخیر تربیت یافتگان ارزشمندی را در حوزه فرهنگ و ادب فارسی تربیت نموده، که نیازمند حمایت و برنامه ریزی هدفمند است.