۵۰ باشگاه تکواندو در استان یزد فعالند

دبیر هیئت تکواندو استان یزد از راه‌اندازی خانه تکواندو در سال آینده در این استان خبر داد.

به گزارش میبدما؛ علی میرزائیان در گفتگو با خبرنگار فارس، با اشاره به وضعیت خوبی که هیئت تکواندو در استان یزد دارد، گفت: جایگاه تکواندوی استان یزد در کشور در تمام رده‌های سنی، جایگاه پانزدهم و در حال حاضر در بین هیئت‌های ورزشی استان در رتبه دوم قرار دارد.

وی بابیان اینکه هزار ورزشکار خانم و هزار و ۹۰۰ ورزشکار آقا در باشگاه‌های تکواندو استان مشغول فعالیت هستند و نزدیک به ۴۵ باشگاه خصوصی و پنج باشگاه دولتی در سطح استان یزد داریم، افزود: هفت مربی خانم، ۱۵ باشگاه ورزشی و ۲۶ مربی آقا نزدیک به ۴۰ باشگاه ورزشی در سطح استان یزد را پوشش می‌دهند و در قسمت داوری پنج داور خانم و ۳۰ داور آقا داریم.

دبیر هیئت تکواندو استان یزد با اشاره به اینکه اکثر هیئت‌های تکواندوی شهرستان‌های استان یزد فعال هستند، تصریح کرد: شهرستان اشکذر و بخش زارچ بااینکه رئیس هیئت تکواندو برای آن‌ها مشخص‌شده؛ اما هنوز شروع به کارنکرده‌اند.

میرزائیان حضور رده‌های مختلف سنی در ۱۰ مسابقات قهرمانی استان و کشور، حضور رده سنی خردسالان و نونهالان در لیگ کشور، حضور در لیگ کشور در قسمت پونسه، برگزاری آزمون کمربند کشوری تکواندو، برگزاری پنج دوره آزمون متمرکز کمربند قرمز تا دان دو، اعزام دوازده تیم در رده‌های سنی مختلف به کشور، اعزام چهار بازیکن عضو تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان، اعزام سه بازیکن عضو تیم ملی به تُرنومنت بین‌المللی را از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت تکواندوی استان از ابتدای سال جاری تاکنون دانست.

این مسئول اهم برنامه‌های دو ماه پایانی سال جاری را حضور در اختتامیه لیگ کشور، برگزاری آزمون کمربند قرمز تا دان دو، برگزاری تجلیل از مدال‌آوران سال جاری و برگزاری مسابقات دهه فجر در اواخر بهمن‌ماه سال جاری را نام برد.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی داوران و مربیان، برگزاری دوره‌های استعدادیابی، خرید سیستم‌های الکترونیک برای مسابقات و راه‌اندازی خانه تکواندو در سال آینده را از مهم‌ترین اهداف هیئت تکواندوی استان یزد برشمرد.

دبیر هیئت تکواندو استان یزد در پایان مهم‌ترین مشکل این هیئت را کمبود مربی، نداشتن سالن اختصاصی برای ورزش تکواندو و نداشتن سیستم‌های الکترونیک برای مسابقات دانست و خاطرنشان کرد: آموزش مربیان آقا و خانم با حضور مربی تیم‌های ملی در رده‌های مختلف در استان یزد را از برنامه‌های ارتقاء هیئت تکواندوی استان یزد نام برد.