لزوم معرفی مراسم های مذهبی به گردشگران خارجی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: باید رویدادها و مراسم‌های مذهبی را بیش از پیش گسترش داده و به گردشگران معرفی شود.

به گزارش میبدما به نقل از میراث فرهنگی یزد، فاطمه دانش یزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد روز گذشته در نشست اعضای کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه استان دارالعباده یزد پتانسیل بالایی در مراسمات دینی و مذهبی دارد، باید رویدادها و مراسمات مذهبی را بیش از پیش گسترش دهیم و در راستای این هدف یک عظم ملی را خواستاریم که تمامی افراد باید با هم سو و همراه باشند.

این مقام مسئول همچنین افزود: راهنمایان گردشگری نباید صرفا به معرفی مکان و ابنیه های تاریخی بپردازند بلکه باید به معرفی فرهنگ و آداب و سنن و شناسایی آن به گردشگران نگاه ویژه داشته باشند.

دانش یزدی در ادامه بیان کرد: در جهت معرفی هرچه بهتر این کمیته باید در قالب برگزاری جشنواره، تور و مراسم های مذهبی و ملی شکل گیرد لذا این جنبش نیازمند کار گروهی است تا بتوانیم کمیته مذهبی و معنوی را به درستی برای گردشگران به نمایش بگذاریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در پایان خواستار همت اعضای کمیته در راستای معرفی هر چه بهتر آیین ملی نوروز شد و آنرا گامی مهم در اعتلای فرهنگ ایران برشمرد.

یادآور می شود رجایی فرد، نائب رئیس و مسئول اجرایی کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های این کمیته را ارائه نمود.