موبایل‌ دست دوم بدون رجیستری نخرید

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ورود گوشی های دسته دوم به طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه تحت عنوان انتقال مالکیت از هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید رضا دهقانی نیا از آغاز مرحله سوم طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه از هفته آینده خبر داد و افزود: طرح انتقال مالکیت مربوط به افرادی است که می خواهند گوشی خود را بفروشند و یا گوشی دست دوم بخرند که بر این اساس باید تمام مراحل اصالت کالا و فعال سازی آن مطابق با اعلام قبلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شود.

معاون فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به الزام صاحبان واحد های صنفی به خرید کالاهایی که اصالت آنها تایید شده است گفت: حتی اگر خرید آنها مشمول برندهای غیر از مدل های طرح رجیستری باشد این دستورالعمل باید اجرایی شود به این معنا که به زودی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قصد دارد تا تمام برندهای تلفن همراه را مشمول اجرای این طرح کند.

وی آمارهای گمرک را نشان دهنده اجرای قابل قبول طرح رجیستری دانست و افزود: در نه ماهه ابتدای سال ۹۶ معادل ۲۷۸ میلیون دلار گوشی وارد کشور شده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل تنها ۱۴۷ میلیون دلار بود. بنابراین واردات با یک رشد ۱۶۰ درصدی به صورت رسمی انجام شده است.

دهقانی ادامه داد: مردم باید بدانند تنها گوشی هایی را از فروشندگان خریداری کنند که از اصالت آنها اطمینان حاصل کرده اند و البته روش های اطلاع از اصالت گوشی ها نیز در اطلاعیه های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد گوشی هایی که وارد شبکه می شوند از مبادی رسمی وارد شده اند گفت: گوشی هایی که به صورت قاچاق وارد شده اند در حال خروج از شبکه ارتباطی هستند.

دهقانی نیا تصریح کرد: افرادی که تا قبل از ۱۴ آذر گوشی تلفن خود را خریداری کرده باشند به عنوان دارندگان گوشی مجاز تلقی می شوند و گوشی هایی که از بعد از این تاریخ وارد شبکه شوند باید حتماً مراحل اصالت را طی کرده باشند.