حمایت کمیته امداد از ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار

همایش آموزشی کارآفرینی با حضور جمعی از مددجویان مستعد اشتغال و مجریان طرح‌های خودکفایی تحت حمایت کمیته امداد استان برگزار شد.

به گزارش میبدما به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محمدحسین جمالپور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد در این مراسم بابیان اینکه این نهاد به‌منزله اورژانس اجتماعی عمل می‌کند که بر این اساس ماندگاری مددجویان در آن معنا ندارد، گفت: مددجویان تحت حمایت پس از دریافت خدمات اولیه معیشت و استعداد سنجی به سمت اشتغال هدایت می‌شوند و با دریافت آموزش و تسهیلات لازم توانمند شده و از تحت حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در سال‌های اخیر موردتوجه ویژه قرارگرفته است، افزود: کمیته امداد برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت و خودکفا شدن آنان بسته‌های خدمتی مختلفی در نظر گرفته است.

وی در این همایش که با حضور ۶۳۶ مددجوی تحت حمایت برگزار شد، افزود: اشتغال‌زایی برای جامعه هدف تحت حمایت از رویکردهای اصلی کمیته امداد از بدو تأسیس تاکنون بوده است.

جمالپور با اشاره به نقش مددکاران کمیته امداد در هدایت و تشویق مددجویان به سمت اشتغال پایدار و درآمدزا گفت: نیازمندان پس از ورود به کمیته امداد مشکلات خود را با مددکاران خانواده مطرح کرده و هر مددکار مسئولیت بررسی پرونده‌های مددجویی و تشخیص نیازهای حمایتی موردنیاز را بر عهده‌دارند.

وی ادامه داد: مددجویان پس از بهره‌مندی از بسته‌های خدمتی مشخص‌شده طبق نیازسنجی انجام‌شده توسط مددکاران طی مدت‌زمان مشخص‌شده به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی خارج می‌شوند تا نیازمندان در نوبت دریافت خدمات جایگزین آنان شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بیان کرد: مددجویان مستعدی که مهارت شغلی لازم رادارند با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه مشغول کسب‌وکار می‌شوند و درصورتی‌که نیازمند گذراندن دوره‌های آموزشی و مهارتی باشند، این نهاد زمینه آموزش آنان را فراهم می‌کند.