سناریوی تکراری اصلاحطلبان!

یادداشت: جوان بارجینی/ امضا محفوظ

۱٫ به تازگی کمپینی در فضای مجازی به ویژه در اینستاگرام به راه افتاده است به نام “پشیمانیم”

ماجرا از این قرار است افراد معروف و مشهوری که قبلا در زمره طرفداران آقای رئیس جمهور دکتر حسن روحانی بوده اند، اکنون از کرده خود پشیمان گشته و این کمپین را راه اندازی کرده اند و گفته اند از رأیی که به جناب روحانی داده اند پشیمان هستند.

۲٫ برخی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس در نطق هایی ناباورانه نسبت به دولت نقدهای تندی را ابراز داشته اند که تعجب بسیاری را برانگیخته و از خود می پرسند مگر همین نمایندگان نبودند که از دولت حمایت همه جانبه می کردند؟ الان چرا اینگونه انتقاد می کنند؟

۳٫ افراد دارای رتبه علمی در دانشگاهها و یا دارای جایگاه اجتماعی خاص در بین مردم در سخنرانی های خود اخیرا به انتقاد صریح نسبت به دولت اقدام کرده اند.

۴٫ گه گاهی از گوشه و کنار شایعاتی مبنی بر کناره گیری یکی از اعضای رده بالای دولت به دلیل داشتن انتقاد به رویه کنونی دولت به گوش می رسد.

نتیجه گیری من:

۱+۲+۳+۴

به نظر بنده این ماجراهای عجیب و هماهنگ کمی آشنا به نظر می آید.

یک زمانی بود که فردی به نام سید محمد خاتمی در دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی صاحب پست وزارت شد. در دولت سازندگی یک کشمکشی بین آقای خاتمی و هاشمی صورت گرفت و باعث شد تا آقای خاتمی از پست وزارت دل بکند و استعفا دهد. خاتمی تبدیل شد به یک منتقد جدی دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی و بعد هم از قبال همین منتقد بودن توانست در انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان رئیس دولت هفتم بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند.

بعدها مشخص شد این کشمکش ها چیزی جز یک تاکتیک نبوده و به قول معروف همه آن ماجراها فقط یک “دعوای زرگری” بود.

***

از ۴ موردی که گفتم اینگونه برداشت کرده ام که احتمالا اعتدالیون(بخوانید اصلاح طلبان) دوباره دارند یک سناریوی قدیمی را “تکرار!” می کنند. “تکرار می کنند”