نامه مهم نمایندگان فعلی و منتخب استان یزد در مجلس خطاب به رییس جمهور

نمایندگان فعلی و منتخب استان یزد در نامه ای به رئیس جمهور خواستار محدودیت قاطع ترددها به استان یزد شدند.

به گزارش میبدما؛ متن این نامه به شرح ذیل می باشد؛

بسمه تعالی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراما همانگونه که مستحضرید طی یک ماه گذشته تعداد قابل توجهی از مردم عزیزمان به بیماری کوید ۱۹ مبتلا شده و متاسفانه برخی از آنان به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

پایش‌های مختلف نشان می‌دهد شیوع این بیماری در کشور همچنان روند رو به رشدی دارد و در استان یزد این روند با شیب بیشتری در حال افزایش می‌باشد. هم اکنون تعداد کثیری از بیماران به دلیل وخامت بیماری و عوارض آن، بستری و تحت درمان بوده و درصد قابل توجهی به صورت سرپایی معاینه و تحت درمان و قرنطینه خانگی قرار می‌گیرند.

بسیاری از کشورهای دنیا برای مهار این ویروس خطرناک و قطع زنجیره انتقال بیماری، اعمال قرنطینه و محدودیت آمد و شد را در دستورکار خود قرار داده‌اند و نتایج گزارش شده نشان دهنده موفقیت بیشتر این کشورها در کنترل شیوع بیماری و کاهش موارد جدید ابتلا می‌باشد.

اما بنظر می‌رسد در این مورد نقص آشکاری در کشورمان وجود دارد که بخشی به ضعف ساختار مدیریتی و بخشی هم به عدم همکاری مردم در به کارگیری توصیه‌های مسئولین و متخصصین بر می‌گردد.

مداخلات و محدودیتهای اعمال شده، متفاوت و ناکارآمد به مرحله اجرا در آمده و سبب شده با افزایش تعداد مبتلایان جدید، فشار بی‌سابقه‌ای بر نظام سلامت کشور و پرسنل متعهد بهداشت و درمان تحمیل شود.

از سویی قرار گرفتن استان یزد در مسیر ترانزیت مسافر و کالا بین شمال و جنوب کشور و نیز شروع سفرهای نوروزی علیرغم توصیه‌های مکرر و از سوی دیگر عدم ایجاد محدودیت برای تردد خودروها به داخل این استان، کارشناسان سلامت استان را به این باور رسانده است که در صورت سهل‌انگاری و عدم اجرای مداخله جامع و موثر، در روزهای آینده شاهد بروز بسیار گسترده‌تر و شاید تصاعدی این بیماری در استان خواهیم بود.

بیمارستان‌های یزد به هیچ وجه ظرفیت پذیرش موجی دیگر از بیماران بدحال مبتلا به این بیماری را نداشته و بیم آن می‌رود که با عدم اعمال محدودیت تردد خودروها، این استان هم به سرنوشت استان‌هایی چون گیلان و مازندران دچار شود.

لذا از جنابعالی انتظار داریم مطابق توصیه‌های متخصصین امر در استان و شرایط خاص یزد و تعامل مستمر انسانی آن با استان‌های همجوار و جنوبی و شرقی، به این مساله توجه جدی نموده و برای تحقق مطمئن‌ترین راه کنترل و کاهش این بیماری و نجات کشور از ویروس –که قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است– هر چه سریع‌تر دستور فرمایید محدودیت قاطع ترددها و مسافرت‌ها به داخل مرزهای استان یزد با کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها به اجرا درآمده و تعطیلی صنوف غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پرازدحام ابلاغ گردد.

استمرار شرایط فعلی نتیجه‌ای جز وخامت اوضاع نخواهد داشت.

مهندس محمدرضا صباغیان
نماینده مردم شریف ابرکوه، بافق بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی

مهندس سید ابوالفضل موسوی
نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی

دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی
نماینده مردم شریف تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی

محمدرضا دشتی اردکانی
نماینده منتخب مردم شریف اردکان در مجلس شورای اسلامی

محمدصالح جوکار
نماینده منتخب مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی

دکتر سید جلیل میرمحمدی میبدی
نماینده منتخب مردم شریف تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی