صادق محصولی: هجمه احمدی‌نژاد به قوه قضائیه قابل قبول نیست

صادق محصولی با اشاره به جنجال‌آفرینی‌های اخیر احمدی‌نژاد گفت: حق نداریم به بهانه اینکه نقد می‌کنیم یا از عدالت دفاع می‌کنیم، یک قوه نظام را تضعیف کنیم.

صادق محصولی قائم مقام جبهه پایداری انقلاب اسلامی و وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره هجمه برخی افراد به قوه قضائیه، گفت: متاسفانه آقای دکتر احمدی‌نژاد از بعد دولت نهم، نگاهشان تغییر کرد و مشکلات امروز حاصل نگاه غلط ایشان به مسائل است.

بیشتر بخوانید:

خطای محاسباتی احمدی‌نژاد و انفعال‌ناپذیری آیت‌الله خامنه‌ای

وی با بیان اینکه، دولت نهم احمدی‌نژاد بر اساس گفتمان عدالت و بر مبنای خدمت به مردم و تبعیت از ولی‌فقیه شکل گرفت و توانست موفقیت‌های چشم گیری داشته باشد، تصریح کرد: اسلام به ما اجازه نمی‌دهد که برای رسیدن به قدرت دست به هر اقدامی بزنیم؛ اسلام به ما اجازه نمی‌دهد جز برای خدمت، بخواهیم به قدرت برسیم. اشتباهات امروز آقای احمدی‌نژاد حاصل نگاه غلطی است که می‌گوید هدف، وسیله را توجیه می‌کند.

محصولی گفت: آقای احمدی‌نژاد در دولت دهم، آرام آرام به سمت گفتمان جریان رقیب حرکت کرده و یک نگاه التقاطی بین گفتمان انقلاب اسلامی و جریان رقیب پیدا کردند که این نگاه، دولت ایشان را از عدالت و گفتمان انقلاب اسلامی دور کرده و به حاشیه برد.

محصولی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که درباره نقد منصفانه، گفت: همانطور که حضرت آقا فرمودند و حضرت امام نیز تصریح داشتند، اظهارات و اقدامات ما نباید منجر به خوشحالی دشمن شود و اگر زمانی دوشمن خوشحال شد، نباید به اشتباه بودن اقدام خود تردید کنیم. ماهم نقد داریم و همانطور که حضرت آقا فرمودند، قوه قضائیه و مجریه بدون اشکال نیست لذا مهم این است که چگونه و با چه نیتی نقد می‌کنیم ما نه تنها به قوه مقننه و مجریه بلکه انتقادات جدی و مهمی به دستگاه قضائی داریم اما حق نداریم به بهانه اینکه نقد می‌کنیم یا از عدالت دفاع می‌کنیم، یک قوه نظام که یک رکن نظام است را تضعیف کرده و نظام را زیر سؤال ببریم.

وی گفت: نقد باید دلسوزانه و مومنانه باشد و اصل نظام را تضعیف نکند؛ حضرت آقا، فرمودند باید سیاست‌‌مان دینی باشد یعنی وقتی داریم حرف سیاسی می‌زنیم ملاحظات دینی و شرعی را رعایت کنیم و از دایره انصاف و اخلاق خارج نشویم؛ این قابل قبول نیست که آقای احمدی‌نژاد به بهانه‌های چون دفاع از عدالت و حقوق مردم با هر روشی که می‌تواند به دستگاه قضائی هجمه کند.

قائم مقام جبهه پایداری همچنین گفت: البته ناگفته نماند که ما روش‌ و ادبیات پاسخگوی برخی مقامات قضائی به انتقادهای آقای احمدی‌نژاد را نمی‌پسندیم چرا که می‌توانستند با ادبیات و روش های بهتری به ایشان پاسخ دهند؛ به هر حال، امر و دستور ولی‌فقیه حجت شرعی است و تبعیت از امر ایشان بر همه تکلیف است