📸بازدید قائم‌مقام وزیر علوم‌تحقیقات‌و‌فناوری از دانشگاه میبد

دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری از دانشگاه آیت الله حایری میبد بازدید و با روسای مراکزآموزش عالی شهرستان های میبد و تفت دیدار کرد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی دانشگاه میبد، دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم به همراه دکتر دهقانی فیروزآبادی نماینده مردم میبد و تفت و فرماندار میبد با حضور در دانشگاه میبد ضمن قرائت فاتحه بر تربت پاک شهید گمنام دانشگاه از طرح های عمرانی و خوابگاه جدید دانشجویی دانشگاه بازدید بعمل آورد و از نزدیک در جریان امور آموزشی، عمرانی و رفاهی دانشگاه میبد قرار گرفت.

دکتر عباس کلانتری رئیس دانشگاه و رئیس شورای مراکز آموزش عالی شهرستان میبد در نشستی که صورت گرفت، توضیحاتی در رابطه با وضعیت آموزش عالی شهرستان میبد ارائه کرد.

 

وی با ارائه گزارش مختصری از امور آموزشی، پژوهشی و عمرانی دانشگاه میبد، از حمایتهای مسئولین شهرستان بویژه حضرت آیت الله اعرافی و نماینده و فرماندار تشکر نمود و از مساعدت های خیرین میبدی بویژه دکتر جندقی قدر دانی کرد و گفت: با همه ظرفیتهای خوبی که در میبد وجود دارد دانشگاه میبد می تواند طی چند سال آینده به یک دانشگاه برتر در سطح کشورتبدیل شود و برای استان و کشور مایه مباهات باشد.
دکتر دهقانی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی پس از خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و امام شهیدان، خاطر نشان کرد: با توجه به این که میبد ۲۲ سال رتبه اول کنکور را داشته و خوشبختانه در این شهرستان دانشگاههای مختلف وجود دارد لذا میبد مینیاتوری از کشور است که باید بعد از قطب فرهنگی و صنعتی به قطب علمی تبدیل شود.


در ادامه مهندس فلاح فرماندار میبد با برشمردن مزیت های صنعتی، گردشگری و فرهنگی میبد خواستار توجه ویژه وزارت علوم به توسعه مراکز آموزش عالی بر اساس مزیت های مذکور شد و خاطر نشان کرد: با توجه به کمک شایان توجه خیرین به آموزش عالی شهرستان انتظار می رود وزارت علوم نیز در همه عرصه ها مساعدت نماید.
قائم مقام وزیر علوم نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای میبد و تشکر از برگزاری این جلسه به بیان خاطراتی از زمان تحصیل خود در میبد و یاد کردن از معلمان خود در شهرستان پرداخت و افزود: شاید زمانی نیاز بود که در حد وسیع نیروی انسانی تربیت شود اما الان بایستی تربیت نیروی انسانی با توجه به نیاز جامعه در بخش های مختلف باشد.

وی افزود: باید قدری از کمیت گرایی فاصله بگیریم و به کیفیت بپردازیم. در این جهت بایستی از فرصتها و زمینه ها به خوبی استفاده شود. باید دانشجویان وارد فضای صنعت شوند تا در آینده کارآفرین باشند. نباید صرفا به کلاس درس اکتفا نمود.


دکتر باقری یکی از مزیتهای استان یزد و شهرستان میبد را نیروی انسانی برشمرد و خواستار ایجاد مراکز رشد و تقویت آنها در مراکز آموزش عالی شد.
وی خاطر نشان کرد: مراکز آموزش عالی باید مشکلات مختلف شهرستان را مرتفع کنند تا شهر برای استان و کشور الگو باشد.در غیر این صورت مشخص می شود که دانشگاه با جامعه هیچ پیوندی ندارد.
رییس هیات امنا و هیات ممیزه وزارت علوم گفت: نیاز امروز جامعه ما، دانشگاه کار آفرین و نسل جدید است. بایستی پایان نامه ها نیز در جهت رفع نیاز ها و مشکلات سوق داده شود.امروز هیچ مشکلی بدون راه حل علمی قابل رفع شدن نیست.
وی با توجه به ثبت جهانی یزد خواستار استفاده دانشگاهها از فرصت بوجود آمده برای ایجاد رشته های جدید و تقویت همکاری با دانشگاههای جهان شد.