گزارش تصویری از یادواره شهدای لاله های آسمانی در دانشکده علوم قرآنی میبد

یادواره لاله های آسمانی به مناسبت بزرگداشت شهیدان مدافع حرم مجتبی و مصطفی بختی و مسن ترین شهید دفاع مقدش غلامحسین مقنی ،درسالن آمفی تئاتر دانشکده علوم قرآنی میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما، این مراسم که با نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران شروع و با سخنرانی سید مصطفی موسوی ادامه پیدا کرد، میهمان ویژه ای داشت که مادر دو شهید مدافع حرم بود.

مادر شهیدان بختی از جایگاه ویژه فرزندان خود در رده های علمی گفت و بیان داشت: دوسال طول کشید تابه سوریه بروند مجتبی و مصطفی خود را به عنوان دو فرد افغان با نام مستعار(جواد رضایی و بشیر زمانی)معرفی و خود را به عنوان دو پسرخاله جا زدند.

این مادر شهید اظهار داشت: زبان افغانستانی را هم خودشان یاد گرفتند و هم به من آموختند تا موفق شدند جزء لشکر فاطمیون به سوریه اعزام شوند، و فرزندانم خواستند پشت سر آنها آب نریزم و برای شهادتشان دعاکنم که داغ داعش را به دل مادرانشان بگذارند.

وی درادامه از فضیلت های اخلاقی شهیدان در رابطه با احترام شدید به مادر و پدرخود که عامل اصلی کسب جواز این شهادت از طرف خداوند بود ،از نماز شب های مجتبی و عبادت شیرین این بزرگواران در نوجوانی خاطراتی گفت و افزود: از الطاف الهی است که مادر شهیدانی بزرگوار هستم و از همه مردم عزیز می خواهم پشتیبان ولایت فقیه باشند و یاد و نام و خاطره شهدا را فراموش نکنند.

در ادامه این مراسم نیز از شهید مقنی سالمندترین شهید دفاع مقدس در استان یزد خاطراتی گفته شد و حجت الاسلام موسوی در موضوع غرب و غرب زدگی و فعالیت در فضای مجازی سخنانی ایراد کرد و در انتها به ذکر مصیبت اهل بیت پرداخت.