ثبت نام عتبات عالیات دراستان یزد آغاز شد/ مشتاقان سفر زیارتی عتبات عالیات برای اعزام‌های بازه زمانی ۲۷ آذرماه تا ۱۱ دی ماه می توانند ثبت نام کنند

مدیر حج و زیارت استان یزد گفت: با آغاز ثبت نام جدید، مشتاقان سفر زیارتی عتبات عالیات برای اعزام‌های بازه زمانی ۲۷ آذرماه تا ۱۱ دی ماه می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

به گزارش میبدما؛ علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ثبت نام عتبات عالیات در استان یزد آغاز شد و با آغاز ثبت نام جدید، مشتاقان سفر زیارتی عتبات عالیات برای اعزام‌های بازه زمانی ۲۷ آذرماه تا ۱۱ دی ماه می‌توانند با مراجعه دفاتر زیارتی مجازسراسر استان و یا به سامانه www.atabat.org.ir اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره ثبت نام جدید ۷۲۰نفر زائر در قالب ۱۸ کاروان به صورت هوایی به عتبات عالیات عراق اعزام می‌شوند افزود: این ثبت نام تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

شریفی با بیان اینکه در این دوره اعزام کاروان هوائی هفت روزه است افزود: بیش از ۸۰ درصد زائران به صورت هوائی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

مدیرحج و زیارت استان یزد ادامه داد: نخستین گروه زائران این استان بعد از اربعین حسینی به عتبات عالیات عراق که شامل یک‌هزار و ۲۰۰ زائر در قالب ۳۰ کاروان به صورت هوایی از ۲۹آبان ماه آغاز شده است و تا ۲۶ آذرماه ادامه دارد.

شریفی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال ۱۰ هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۱۹۰ کاروان از این استان برای زیارت عتبات عالیات به عراق اعزام شدند.

مدیرحج و زیارت استان یزد ادامه داد: در اربعین امسال ۲۹ هزار و ۲۶۰ نفر در قالب ۱۶ هزار و ۱۴۵ گروه که در سامانه سماح ثبت نام کردند در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت داشتند.