اسامی فروشگاه‌های توزیع کننده سبد کالا در میبد/ مشمولین چه کسانی هستند؟

زمان توزیع در دو مرحله ۱۵ روزه در بهمن و اسفند میباشد. به احتمال قوی ۱۲ بهمن زمان شروع طرح است و مردم می توانند با ارسال شماره کارت بانکی حساب یارانه و کد ملی به شماره پیامک ۵۰۰۰۷۹۹ از وضعیت شمول خود در طرح سبد کالا اطلاع پیدا کنند. و یا با شماره گیری تلفن ۱۲۴ و ۷۷۴۶۴۷۴ جواب سوالات خود را از کارشناس و مسئول مستقیم ستاد تنظیم بازار این اداره آقای گلاب جویا شوند.

  • خبرنگار: محسن نقیبی/ محمودآباد ما

نشست خبری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میبد برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار “میبدما”، دراین نشست که صبح روز ۰۶/۱۱/۱۳۹۲ در اداره صنعت، معدن و تجارت تشکیل گردید آقای حجت الله خلیلی به تشریح عملکرد این اداره در ده ماهه گذشته پرداختند.

وی ضمن تقدیر و تشکر فراوان از پرسنل  اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین مجامع امور صنفی افزودند: آمار و ارقام نشان می دهد این اداره توانسته در پیشبرد اهداف دولت و آماده نمودن بستر مورد نیاز جهت مصنوف و پیرو آن مردم شهرستان عملکرد یسیار مناسبی را نسبت به مراکز مشابه داشته باشد. وی یادآور شد این عملکرد با حمایت مستمر، دادن انگیزه و دادن قدرت بیشتر به پرسنل امکان پذیر شد و قدردان تک تک آنها می باشم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت افزودند : در ده ماهه گذشته حدود ۱۲۱۷۶ بازرسی صورت گرفت که منجر به تشکیل ۵۲۷ پرونده صنفی گردید یعنی هر ماه نزدیک به ۵۳ پرونده .

وی متذکر شد : هرچند بالا بودن تعداد بازرسی و پرونده صنفی افتخار محسوب نمی شود ولی نشان می دهد این سازمان در اجرای وظایف سازمانی که مدنظر وزارت مربوطه میباشد بسیار خوب عمل کرده است.

از آمار فوق ۲۵۴ پرونده مربوط به گرانفروشی بیشتر در زمینه مایحتاج روزمره مردم مثل: آرد و نان، مرغ، گوشت، میوه، خواربار و لبنیات و ۱۵۲ مورد مربوط به سایر بندها مانند کم فروشی، عدم صدور صورت حساب، حراج غیرقانونی، تبلیغات خلاف واقع و غیره میباشد. ارزش ریالی مجموع این تخلفات حدود ۷۲۲٫۰۰۰٫۰۰۰  ریال می باشد.

مهمترین محور این نشست تشریح و توضیح در مورد سبد کالایی که دولت حدود دوماه پیش در گزارش صدروزه به مردم وعده داد بود می باشد.

چند تذکر مهم از سوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت به همشهریان عزیز:

– برای دریافت سبد کالای تخصیص یافته به نزدیک‌ترین فروشگاه به محل سکونت مراجعه شود.
– فروشگاه‌های عرضه‌کننده سبد کالا مجاز به اخذ هیچگونه وجه نقدی و غیرنقدی از شهروندان محترم نیستند.
– جهت دریافت سبد کالای حمایتی به همراه داشتن کارت عابر بانک دریافت رایانه سرپرست خانوار الزامی است.
– تلاش بر این است سبد کالای حمایتی به صورت یکجا به خانوارهای مشمول تحویل شود.
– در صورت ناقص بودن سبد کالا در مراجعه اول به فروشگاه امکان مراجعه مجدد برای دریافت اقلام باقی‌مانده آن در طول ماه وجود دارد.

به گفته ایشان ارزش ریالی هر ﺳﺒﺪ ﮐﺎﻻ برای سال آینده معادل ۸۰۰ هزار ریال می‌باشد. این سبد یک هدیه برای هر خانوار است و تعداد افراد خانوار در اندازه سبد تأثیری ندارد. تلقی دولت در محاسبات برای تعیین اندازه سبد این بوده که هر خانوار بیش از دو نفر عضو دارد و  اقلام این سبد حمایتی شامل:

برنج ۱۱۲۱ هندی ۱۰ کیلوگرم

پنیر UF دو بسته ۴۰۰ گرمی

روغن مایع سویا ۸۱۰ گرم

مرغ ۴ کیلوگرم

تخم مرغ دو بسته ۱۵ عددی

خانوارهای مشمول سبد حمایتی کالا به ترتیب زیر بوده و به هر خانوار یک سبد کالا تعلق می‌گیرد:
کلیه شاغلان ﻭ بازنشستگان دولت اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی
کلیه شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی
کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی

کلیه کارمندان دولت
روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
دانشجویان متأهل سرپرست خانوار

طلاب حوزه‌های علمیه
سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور

 محل توزیع در سطح شهرستان:

۱: تعاونی کارمندان دولت فلکه شهرداری- خیابان بسیج

۲: فروشگاه فرهنگیان بلوار سعیدی

۳: فروشگاه رفاه هردو شعبه واقع در خیابان امام

احتمالا جهت رفاه حال شهروندان یک شعبه دیگر نیز اضافه گردد.

زمان توزیع:

زمان توزیع در دو مرحله ۱۵ روزه در بهمن و اسفند میباشد. به احتمال قوی ۱۲ بهمن زمان شروع طرح است و مردم می توانند با ارسال شماره کارت بانکی حساب یارانه و کد ملی به شماره پیامک ۵۰۰۰۷۹۹ از وضعیت شمول خود در طرح سبد کالا اطلاع پیدا کنند. و یا با شماره گیری تلفن ۱۲۴ و ۷۷۴۶۴۷۴ جواب سوالات خود را از کارشناس و مسئول مستقیم ستاد تنظیم بازار این اداره آقای گلاب جویا شوند.