احقاق حق مستضعفین رسالت یک رسانه انقلابی است

مسئول بسیج رسانه استان یزد با بیان اینکه هدف امام خمینی(ع) از تشکیل بسیج، تمدن سازی بوده است گفت: بسیجی یک رسانه است و باید علاوه بر داشتن سبک زندگی انقلابی از مسائل معنوی تا حرفه‌ای در خدمت جهانی شدن بسیج و تشکیل بسیج جهانی مستضعفین برای اشاعه اسلام واحقاق حق مستضعفین در برابر مستکبرین باشد.

به گزارش میبدما به نقل از یزد رسا؛ سید جواد امامی افزود: این دغدغه امام(ره) در تشکیل بسیج جهانی و خدمت به مستضعفان، رسالت همه انبیاء بوده است.

امامی در خصوص وظیفه یک خبرنگار بسیجی اظهار کرد: یک خبرنگار بسیجی باید چشمان تیزبینی داشته باشد تا بتواند حقوق ضایع شده مردم را از طریق رسانه خود به گوش مسئولان رسانده و در راستای روشنگری در خصوص خطاها و کاستی‌ها تلاش نماید.

وی افزود: در حقیقت یک رسانه‌ بسیجی که موجب شکل‌گیری یک رسانه انقلابی می‌شود از معنویت فردی تا حرفه‌ای گری باید سبک زندگی صحیح اسلامی داشته باشد و با صحت فکری که لازمه یک خبرنگار یا روزنامه‌نگار است، به مردم خدمت کند.

امامی درادامه به بیان خدمات بسیج رسانه پرداخت و اذعان کرد: بسیج رسانه استان یزد در راستای خدمت به محرومان همراه با گروه‌های جهادی خبرنگار اعزام می‌کند تا خدمات جهادگران و همچنین محرومیت برخی مناطق و مشکلاتشان را در قالب گزارش ارائه دهد.

وی ادامه داد: تهیه بیش از صد گزارش از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، برگزاری نشست خبری تغذیه سالم، تهیه و پخش برنامه رادیویی «راهبرد» ، حمایت از سمن‌های عرصه رسانه برگزاری کارگاه‌های مشاوره‌ای و تجلیل از خبرنگاران، اجرای پژوهش با موضوع بازتاب فعالیت‌های بسیج در رسانه‌ها از اقدامات بسیج رسانه بوده است.

امامی تصریح کرد: برنامه رادیویی کارشناس محور «راهبرد» با موضوعات روز از جمله نشاط، معماری، ایمنی و دیگر موارد سبک زندگی است که کارشناسان در موضوعات مختلف در روزهای جمعه ساعت ۱۷:۴۰ با مردم پیرامون موضوعات مختلف صحبت می‌کنند و بسیار نیز مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

مسئول بسیج رسانه استان همچنین از اجرای طرح شبکه‌سازی مجازی اصحاب رسانه با کارشناسان و سیاست‌گزاران و اساتید دانشگاه با هدف گفتمان‌سازی و آموزش خبرنگاران تازه‌کار خبر داد.